#RZECZoBIZNESIE: Artur Kulesza: Banki są blisko lepszego poznania klientów

Personalizacja w nowym wydaniu oznacza dostarczenie odpowiedniego produktu w odpowiednim miejscu i czasie – mówi Artur Kulesza, Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich, Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 21.12.2017 12:32 Publikacja: 21.12.2017 12:29

#RZECZoBIZNESIE: Artur Kulesza: Banki są blisko lepszego poznania klientów

Foto: tv.rp.pl

Strategie banków ogłaszane są dosyć często. - Jest to związane z tym, że przyspiesza otoczenie bankowe i wszystkich sektorów - mówił Kulesza. - Przykładem mogą być wielkie rewolucje przemysłowe i to, jak się skraca czas pomiędzy nimi. Między wiekiem pary i elektryczności minęło ok. 160 lat. Kolejna rewolucja przyszła po kolejnych 80 latach. W tej chwili mamy rewolucję przemysłu 4.0, a minęło 40 lat od wynalezienie komputera. Jeżeli w tym tempie będzie się skracał czas, osoby, które dzisiaj się rodzą, gdy będą dorosłe, będziemy mieli rewolucję 5.0. Jako bank jesteśmy w centrum tych rewolucji, szczególnie ostatnich, cyfrowych. Dlatego przyspieszamy – dodał.

Przyznał, że jako Bank Millennium mają 3-letni cykl strategii. - Cyfryzacja i digitalizacja to sedno obecnej strategii. Jest to oś przewodnia, bo zmieniają się potrzeby i klient. Ważne jest dopasowywanie produktów do oczekiwań klientów – tłumaczył

- Chodzi o lepsze poznanie klienta i dopasowanie dla niego oferty. Jako bank nie produkujemy nic trwałego, tylko przetwarzamy dane – dodał.

Kulesza przyznał, że bank jest blisko lepszego poznania i segmentacji klientów. - Do tej pory była segmentacja np. według zasobności portfela (klient prestiżowy, średni i masowy). Od tego się od chodzi. Teraz poznaje się zachowania klienta. Nowa technologia pozwala wiedzieć, kto w danym momencie może potrzebować danego produktu. Np. będziemy mogli wkrótce zaproponować komuś ubezpieczenie na podróż w momencie, kiedy klient jest na lotnisku – tłumaczył.

Podkreślił, że personalizacja w nowym wydaniu oznacza dostarczenie odpowiedniego produktu w odpowiednim miejscu i czasie.

Kulesza zaznaczył, że sektor bankowy jest jednym z najbardziej regulowanych sektorów, nie tylko z poziomu krajowego.- W przyszłym roku wchodzi w życie parę bardzo ważnych dyrektyw europejskich. PSD 2 otwiera otwartą bankowość. Możliwość korzystania z danych w banku przez inne banki, a nawet inne podmioty trzecie. Zapewnieniu bezpieczeństwa służą przepisy o ochronie danych osobowych jak RODO – mówił.

- Te dyrektywy to dla nas wyzwanie. Dzięki PSD 2 podmiot, który jest lepszy w relacjach z klientem, ma szansę wykorzystać tę dyrektywę na swoją korzyść – dodał.

Strategie banków ogłaszane są dosyć często. - Jest to związane z tym, że przyspiesza otoczenie bankowe i wszystkich sektorów - mówił Kulesza. - Przykładem mogą być wielkie rewolucje przemysłowe i to, jak się skraca czas pomiędzy nimi. Między wiekiem pary i elektryczności minęło ok. 160 lat. Kolejna rewolucja przyszła po kolejnych 80 latach. W tej chwili mamy rewolucję przemysłu 4.0, a minęło 40 lat od wynalezienie komputera. Jeżeli w tym tempie będzie się skracał czas, osoby, które dzisiaj się rodzą, gdy będą dorosłe, będziemy mieli rewolucję 5.0. Jako bank jesteśmy w centrum tych rewolucji, szczególnie ostatnich, cyfrowych. Dlatego przyspieszamy – dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił