fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

MiŚ-ie w Internecie

Fotorzepa, Jakub Kamiński
Magdalena Lemańska
Większość polskich małych i średnich przedsiębiorstw docenia rolę własnej strony internetowej w prowadzeniu biznesu
81 proc. małych i średnich firm przebadanych przez TNS OBOP na zlecenie firmy 1&1 Internet tworzącej aplikacje internetowe, jest zdania, że zakładanie własnej strony to już standard w działalności biznesowej. 70 proc. uważa, że w ten sposób dotrze do nowych klientów, a 45 proc. -  że dzięki stronie łatwiej utrzyma kontakt z kontrahentami, z którymi już współpracuje.
Zdecydowana większość firm (85 proc.) uważa, że wszystkie MiŚ-ie powinny mieć strony w sieci. Na drugim biegunie są firmy, które twierdzą, że zakładanie strony jest zbędne lub z innych powodów jej nie mają - mówi tak co dziesiąta. Wśród nich, przeważa (45 proc.) przekonanie, że przy ich profilu działalności ze strony nie byłoby żadnej dodatkowej korzyści.Prawie jedna trzecia brak strony tłumaczy brakiem czasu na jej założenie i dbanie o taką stronę, a prawie jedna czwarta mówi, że nie stać jej na taką działalność. 20 proc. zasłania się brakiem umiejętności pozwalających na stworzenie i utrzymanie witryny, a 16 proc. twierdzi, że jej klienci nie korzystają ze stron internetowych. 7 proc. w ogóle nie ma dostępu do Internetu.
Jednocześnie 82 proc. małych i średnich firm nie niepokoi się, że brak strony www mógłby przełożyć na utratę klientów.
Pytani, co skłoniłoby ich do przygotowania strony internetowej, przedsiębiorcy zazwyczaj wymieniali niskie koszty (34 proc.), pomoc ze strony kogoś, kto dałby jasne wskazówki (19 proc.) i przyjazne dla użytkownika narzędzie do samodzielnego stworzenia strony internetowej.
Zdaniem Olivera Maussa, dyrektora generalnego 1&1 International, wyniki badań są alarmujące. - Duża liczba małych i średnich firm w Polsce pozostaje poza siecią - mówi. I wskazuje, że przy odpowiednich warunkach firmy nieposiadające własnej strony www zdecydowałyby się na jej założenie. - Bardzo ważne jest więc, aby dostawcy rozwiązań hostingowych dostarczali swoim użytkownikom przyjazny zestaw narzędzi do budowy stron internetowych. Mówiąc przyjazny mam na myśli prosty w konfiguracji, intuicyjny i na tyle bogaty, aby spełniał oczekiwania wszystkich przedsiębiorców – komentuje.
Badanie przeprowadził na zlecenie firmy 1&1 Internet TNS OBOP. Wzięło w nim udział 500 firm zatrudniających mniej niż 250 osób (z włączeniem tych jednoosobowych).
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA