fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firma

Raport trzeba opublikować

Norma ISO 26000 tworzona była z myślą również o małych i średnich organizacjach
Co daje firmom wdrożenie ISO 26000?
Odpowiada Liliana Anam manager CSRinfo, ekspert w międzynarodowej grupie roboczej ds. ISO 26000 :
Zastosowanie tej normy pozwala firmom i innym organizacjom na ocenę działalności w zakresie społecznej odpowiedzialności. Polska należy do krajów, w których działania w zakresie społecznej odpowiedzialności są zjawiskiem stosunkowo nowym. Natomiast w dojrzałych gospodarkach wagę do tego zagadnienia przykłada się od wielu lat.
Zastosowanie normy ISO 26000 pozwala na dobrą ocenę poziomu działalności w zakresie CSR. Co więcej norma wymienia zalecenia konkretnych działań, jakie firma powinna podjąć. Zaletą tej normy jest przystępny sposób języka. Można ją potraktować jako dobry poradnik, była bowiem tworzona  z myślą również o małych i średnich organizacjach.
Czy przekłada się to na konkretne korzyści biznesowe?
Tak. Firmy, które startują w międzynarodowych przetargach, są często pytane o politykę w zakresie społecznej odpowiedzialności. I nie są w stanie udzielić odpowiedzi na satysfakcjonującym klienta poziomie.
Zapoznanie się z normą i rozpoczęcie jej wdrażania to z pewnością dobry sposób wypełnienia tej luki i szansa na pozyskanie kontraktu. Firmy, które wdrażają CSR, mają również możliwość pozyskania uwagi inwestorów przez notowanie na indeksach firm odpowiedzialnych. Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych funkcjonuje  Respect Index, pierwszy tego typu indeks w Europie Środkowo-Wschodniej. Notowanych jest tam 15 spółek.
Wprowadzenie ISO 26000 nie kończy się uzyskaniem certyfikatu. O wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu, zgodnie z ISO 26000, firma komunikuje w raportach CSR. Firma może sama sporządzić taki raport, nie wymaga on wsparcia firm zewnętrznych. Można jednak z niego korzystać.
Gdzie ten raport należy opublikować?
Raport powinien zostać udostępniony do publicznej wiadomości. Firma powinna zadbać, by  raport dotarł do swoich interesariuszy. Właściwym miejscem jest na pewno firmowa strona internetowa, ale niewystarczającym. Należy być tam, gdzie są interesariusze.
CSRinfo prowadzi polski rejestr raportów CSR, sporządzanych według różnych standardów. W rejestrze znajdują się raporty w zakresie CSR nie tylko wielkich koncernów, ale również organizacji małych i średnich.
 
Czytaj również:
Zobacz serwis:
 
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA