fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Rośnie sprzedaż Sobieskiego w USA

Materiały Producenta
Polska nie jest już największym rynkiem flagowej wódki grupy Belvedere. Wyprzedziły ją Stany Zjednoczone — dowiedziała się "Rzeczpospolita"
Przesunięcie się USA na pierwsze miejsce wśród ok. 40 rynków, gdzie obecna jest wódka Sobieski nastąpiło na przełomie 2010 i 2011 r. Od stycznia do grudnia 2010 r. polsko — francuska grupa alkoholowa Belvedere sprzedała tam 7,83 mln litrów tej marki, o ok. 50 proc. więcej niż przed rokiem.
— Ten awans zawdzięczamy m.in. kampanii z udziałem Bruca Willisa — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciele Belvedere. Ten znany aktor jest twarzą Sobieskiego od kwietnia 2009 r. Należy do niego także niecałe 3 proc. udziałów grupy.
W ubiegłym roku gwiazdor wziął udział w cyklu imprez poświęconych Sobieskiemu na terenie Stanów Zjednoczonych. Odwiedził m.in. San Francisco, Nowy Jork i Chicago.
Belvedere oferuje Sobieskiego w Stanach Zjednoczonych od 2007 r. W pierwszym roku obecności na tamtejszym rynku sprzedał tam 450 tys. litrów tej marki.
Sobieski jest najpopularniejszą polską wódką na świecie. W ostatniego raportu „Millionaires 2010", magazynu branżowego Drinks International większą sprzedaż zanotowało tylko osiem marek o zasięgu globalnym.
Sobieski został także, obok whisky Label 5, liderem zestawienia międzynarodowych marek alkoholi, których sprzedaż rośnie najszybciej.
Stany Zjednoczone są drugim, po Rosji, rynkiem wódki na świecie. Z Polski trafiają tam także wódki super premium: Chopin z Polmosu Siedlce oraz Belvedere Vodka z Polmosu Żyrardów (właścicielem tej ostatniej marki jest koncern LVMH).
O umocnienie pozycji Żubrówki w USA — sprzedając ją tam pod nazwą Żu — zabiega także CEDC. Od 2010 r. jej wyłącznym dystrybutorem jest tam firma Remy Cointreau.
William Carey, prezes CEDC zwraca uwagę, że Stany Zjednoczone są atrakcyjne dla producentów wódki nie tylko ze względu na wielkość tamtejszego rynku.
—  Popularność danej marki wśród amerykańskich konsumentów przekłada się na jej globalną rozpoznawalność oraz jego prestiż. W tym kraju bierze początek wiele trendów konsumenckich, które potem oddziałują na inne rynki — wyjaśnia Carey.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA