fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Praca

Szczęśliwa siódemka na stażu w znanych firmach

Zwycięzcy konkursu Karierosfera 2010: (od prawej) Karol Ciesielski, Marcin Galas, Magdalena Tomicka, Mateusz Piotrowski, Dawid Chodura, Łukasz Wierzbicki, na zdjęciu nie ma Mirosławy Piekarskiej
Rzeczpospolita
Jerzy Haszczyński
Konkurs dla studentów przygotowany przez studentów otwiera każde zamknięte drzwi – twierdzą finaliści pasjonującego konkursu Karierosfera
Magdalena Tomicka, studentka toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, przeprowadziła najlepiej rekrutację do firmy z branży grzewczej, która planuje ekspansję na rynek czeski i słowacki. Dawid Chodura z krakowskiej AGH napisał bardzo dobry program sprawdzający poprawność dokumentacji. A Mateusz Piotrowski skutecznie zmienił wizerunek firmy, która miała ulokować kontrowersyjną inwestycję oprotestowywaną mocno przez mieszkańców i ekologów.
Oni i czterech innych zwycięzców wrocławskiego finału Karierosfery, którzy najlepiej rozwiązali zadania w finale tego ogólnopolskiego konkursu wiedzy biznesowej, już dostali płatne [link=http://kariera.pl]staże[/link] w firmach o światowej renomie. Przedstawiciele fundatorów staży podkreślają wysoki poziom wiedzy finalistów.
– Choć mogliśmy dać tylko jeden staż, to jednak wszystkich finalistów poprosiliśmy o złożenie u nas [link=http://kariera.pl]CV[/link] – mówi Iwona Kubicz z On Board PR. – Nie zaskoczyły mnie jakieś wystrzałowe pomysły, za to uderzyła niezwykła dojrzałość i skuteczność projektów.
W drodze do Wrocławia z 13 ośrodków akademickich w Polsce – tam odbywały się eliminacje i półfinały – 72 finalistów przebrnęło przez niezwykle gęste sito. W tegorocznej, dziewiątej już edycji wystartowała rekordowa liczba uczestników. Swą biznesową wiedzę chciało sprawdzić prawie 5000 studentów z całej Polski.
– To prawie o jedną trzecią więcej niż w poprzedniej edycji – cieszy się Tomasz Serwotka, główny koordynator konkursu zorganizowanego przez Stowarzyszenie Studenckie WIGGOR, działające przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Tak wyjaśnia fenomen popularności Karierosfery, której patronem medialnym jest „[link=http://rp.pl]Rzeczpospolita[/link]”; to konkurs, który otwiera zamknięte drzwi. Bo uczestnicy mają szansę wszechstronnej autoprezentacji, nie przez pół godziny, jak na rozmowie kwalifikacyjnej. – Mateusz Piotrowski, który wygrał tegoroczną edycję, wcześniej starał się u nas o staż, bez powodzenia – zgadza się z nim Iwona Kubicz z On Board PR.
72 osoby, które dotarły do wrocławskiego finału, walczyły o zwycięstwo w siedmiu kategoriach: audyt (staż ufundował Ernst & Young), bankowość i finanse (Eurobank), Human Resources (Alpharec), inżynieria oprogramowania (TIETO), nieruchomości (Gant Development), Public Relations (On Board PR) i zarządzanie ryzykiem bankowym (PricewaterhouseCoopers).
– Ten konkurs to z pewnością pierwszy stopień do kariery – uważa Marek Musiał, partner w Ernst & Young.
Dzięki Karierosferze drzwi do kariery otworzył sobie Dawid Chodura. Jest na piątym roku informatyki krakowskiej AGH, ale ten nieśmiały chłopak przyznaje, że staż w informatycznym gigancie TIETO będzie jego pierwszą praktyką zawodową. Tak jak wszyscy musiał przebrnąć przez eliminacyjny test w Internecie. Nie był prosty, pytania przygotowywali eksperci z Centrum im. Adama Smitha. Ale jeszcze trudniejszy był II etap, czyli test składający się z dwóch części: pierwsza obejmowała zagadnienia dotyczące ogólnej wiedzy biznesowej, druga dziedziny wybranej indywidualnie przez każdego uczestnika.
– Strasznie podchwytliwe pytania, widać że oprócz wiedzy trzeba mieć dużą zdolność analitycznego myślenia – wspomina Dawid.
– No i zakres tematyczny – dodaje Magdalena Tomicka. zwyciężczyni w kategorii Human resources. – Bardzo szczegółowe pytania, po prostu bardzo ciężki interdyscyplinarny egzamin. Case study był, o dziwo, prostszy niż ten II etap. – Pytania przygotowywali już przedstawiciele fundatorów staży, oni najlepiej wiedzą, jakich ludzi szukają, stąd tak ostra selekcja – wyjaśnia Tomasz Serwotka.
Marek Musiał z Ernst &Young przyznaje, że jest pod wrażeniem organizacji Karierosfery i skuteczności studentów ze Stowarzyszenia WIGGOR. – To praktyczny case study z organizacji doskonale zrealizowany przez studentów – podkreśla.
[ramka][b]Więcej informacji o konkursie [link=http://www.karierosfera.pl "target=_blank"]www.karierosfera.pl[/link][/b][/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA