fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Praca

Unijne szkolenia u praktyków biznesu

Uczestnicy projektu „Idealny biznes” w Makro mają do wyboru ponad 20 kursów. Właścicieli restauracji i hoteli mogą się nauczyć m.in. nowoczesnych technik kulinarnych
Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski
Coraz więcej przedsiębiorstw wykorzystuje doświadczenie z wewnętrznych szkoleń i uzupełnia swą działalność o organizację otwartych kursów
Informatyczna grupa Comarch, internetowa grupa Onet czy potentat handlu hurtowego Makro Cash & Carry nie kojarzą się zazwyczaj z rynkiem szkoleniowym. Ale to one w najbliższych miesiącach będą szkolić setki osób na kursach dofinansowanych z Unii, wykorzystując wiedzę ze swej podstawowej działalności.
– Chcemy, by nasze [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link] dały przedsiębiorcom odpowiednie przygotowanie, które zapewni im zachowanie silnej pozycji rynkowej oraz konkurencyjności. Podczas szkoleń staramy się nie tylko przekazywać wiedzę teoretyczną, lecz także wskazywać praktyczne rozwiązania, niezbędne w codziennym prowadzeniu biznesu – podkreśla Uwe Hoelzer, prezes sieci Makro Cash & Carry. Niedawno firma wystartowała z nowym projektem darmowych kursów dla mikro- i małych przedsiębiorców –„Idealny biznes”.
Spółka planuje, że do końca przyszłego roku przeprowadzi ponad 400 jednodniowych szkoleń dla prawie 7,7 tysiąca właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz kawiarni, restauracji i hoteli (czyli tzw. sektora HorReCa). Jak zaznacza Magdalena Figurna z biura prasowego Makro, nie trzeba być klientem sieci, by wziąć w nich udział.
Unijny projekt to kolejne przedsięwzięcie edukacyjne Makro Cash & Carry, która w warsztaty dla restauratorów inwestuje od czterech lat, a w szkolenia dla detalistów – od dwóch. Dotychczas spółka finansowała je z własnej kieszeni, ale wspierając te dwie największe grupy swych klientów, dbała i o własny biznes. Tamto doświadczenie szkoleniowe pozwoliło też firmie zdobyć unijne dofinansowanie do kolejnej edycji otwartych kursów. (Makro ma ponad 80 trenerów, w tym 70 swoich pracowników)
Kilkuletnim doświadczeniem w organizacji szkoleń (m. in. kursów e-marketingu dla swych klientów reklamowych) może się także pochwalić grupa Onet. W kwietniu chce ona rozpocząć cykl otwartych szkoleń z marketingu online i e-handlu w ramach wspartego z EFS projektu Akademii Onetu.
Jeszcze dłuższą praktykę na edukacyjnym rynku ma giełdowa grupa Comarch, która na projekty unijne skierowane do przedsiębiorców pozyskała w latach 2009 – 2011 około 6 mln zł. Grupa już od połowy lat 90. poprzez swe centrum szkoleniowe organizuje [link=http://szkolenia.rp.pl]specjalistyczne kursy[/link] z branży IT.
Na dofinansowanych z EFS kursach swej Akademii ICT Comarch chce do połowy przyszłego roku przeszkolić koło 1600 pracowników małych, średnich i dużych firm. Na trzy – pięciodniowych szkoleniach mogą się uczyć m.in. aplikacji biurowych, systemów operacyjnych i programowania. – Najbardziej popularne są jak zwykle kursy z Excela, ale zauważamy też wzmożone zainteresowanie szkoleniami z sieci Cisco oraz języków SQL i Java – ocenia Sylwester Woźniak, kierownik Akademii ICT, który nie narzeka na brak chętnych na szkolenia.
Nic dziwnego, skoro dzięki unijnemu wsparciu najdroższe kursy z autoryzowanych sieci komputerowych, które na rynku kosztują 3 – 4 tys. zł, w ramach Akademii można skończyć za maksymalnie 1,4 tys. zł. Ceny tańszych szkoleń z aplikacji biurowych nie przekraczają 200 zł.
Akademia ICT to już drugi dofinansowany z EFS projekt szkoleniowy grupy Comarch. Od wiosny 2009 r. jej centrum szkoleniowe prowadzi też unijny program rozwoju kompetencji pracowników małych i średnich firm informatycznych – łącznie ok. 800 kursów. – Na szkolenia wykorzystujemy głównie własne obiekty i własnych trenerów – zaznacza Sylwester Woźniak.
Na własnych specjalistach bazuje też grupa Onet, która do końca przyszłego roku na kursach dofinansowanych z Unii zamierza przeszkolić prawie tysiąc osób z marketingu internetowego oraz handlu w Internecie.
– Chcemy edukować małe i średnie firmy oraz regionalnych przedsiębiorców, którzy nie są świadomi, jak potężnym medium reklamowym jest Internet, i nie wiedzą, jak wykorzystać jego możliwości – wyjaśnia Marcin Skowroński, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu reklamowego Onet.pl. [ramka][b][link=http://www.kariera.pl/czytaj/18/moj-wlasny-pomysl/] Zakładanie własnej firmy od A do Z[/link][/b][/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA