fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Z życia samorządów

Do Cannes z Euro i Chopinem

Stoisko Warszawy w Cannes ma nawiązywać do bryły Stadionu Narodowego. Wystrój będzie kosztował stolicę 0,5 mln zł
materiały prasowe
Jeszcze nigdy Warszawa nie była tak wyróżniona na targach nieruchomości na Lazurowym Wybrzeżu. Ma pokazać, że Polska nie daje się kryzysowi
W tym roku na [link=http://www.zyciewarszawy.pl]Międzynarodowych Targach Nieruchomości w Cannes[/link] Warszawa wyjdzie z podziemia. Będzie miała stoisko na parterze pałacu festiwalowego, a nie – jak było od lat – w piwnicy (Europa Środkowa wystawia zawsze ofertę na poziomie –1). W dodatku z boksu będzie wyjście na przeszklony taras z widokiem na morze. Skąd taka zmiana? Polska, a więc i Warszawa, jest w tym roku gościem honorowym targów MIPIM, które odbędą się 16 – 19 marca. Razem z Gdańskiem, Wrocławiem i Poznaniem stolica będzie promować Euro 2012 i inwestycje na mistrzostwa. Jako miasto dodatkowe wcisnął się tam jeszcze Kraków.
– Takie skupienie nas w eksponowanym miejscu daje ogromną siłę przebicia – mówi Katarzyna Ratajczyk, szefowa Biura Promocji w warszawskim ratuszu.
Dwa lata temu w targach w Cannes wzięło udział ponad 30 tys. osób. Rok temu był kryzys i zastój – tylko 18 tys. Ten rok ma być pierwszy w warunkach ożywienia na rynku inwestycji. – Gdy w 2009 r. mówiliśmy w Cannes, że [link=http://www.zyciewarszawy.pl]Warszawa[/link] nie daje się kryzysowi, nikt w to nie wierzył. Teraz w tym kontekście piszą o nas największe gazety francuskie i jedziemy to udowodnić – mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. – Zupełnie inaczej będziemy też odbierani, gdy to organizator targów zapraszać będzie na panele i konferencje z udziałem Warszawy.
Chociaż sztandarową inwestycją Warszawy ma być Stadion Narodowy, miasto pochwali się też budową mostu Północnego czy przygotowaniami do budowy drugiej linii metra.
– Są projekty, które w poprzednich latach zapowiadaliśmy. Teraz możemy już mówić o konkretnej ofercie – dodaje Andryszczyk.
Na liście miejskich [link=http://www.zyciewarszawy.pl]nieruchomości[/link] na sprzedaż znajdą się grunty m.in. przy Wybrzeżu Gdyńskim (ponad 6 tys. mkw.), przy Okopowej 78 (16 tys. mkw.), 1,5 tys. mkw. przy Złotej 83 czy na rogu al. Stanów Zjednoczonych i ul. Międzynarodowej (2,6 tys. mkw.). Ratusz promować będzie też mniejsze tereny na Bemowie, Bielanach, Mokotowie i Targówku. Nie zabraknie również działek na pl. Defilad, które jeszcze w tym roku ratusz chce wystawić w przetargu.
Warszawskie stoisko będzie stylistyką nawiązywać do stadionu – eliptyczny żyrandol, okrągłe, białe fotele i telebim ze Stadionem Narodowym. Samorząd zapłaci za wystrój stoiska 500 tys. zł. Za miejsce – 130 tys. euro.
Do Cannes pojedzie dziewięć osób z ratusza. Po raz drugi pojawi się Hanna Gronkiewicz-Waltz. Weźmie udział w panelach dyskusyjnych m.in. o inwestowaniu w tożsamość miasta. Atrakcją dla wystawców ma być koncert muzyki Chopina w wykonaniu Janusza Olejniczaka. Obok samorządu zaprezentują się też prywatne firmy inwestujące w Warszawie, m.in. Hochtieff, Ghelamco, BBI Development czy Yareal.
[i]Czytaj też w [link=http://http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/13,446457_Do_Cannes_z_Euro_i_Chopinem_.html]Życiu Warszawy[/link][/i]
Źródło: Życie Warszawy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA