fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kiedy wynagrodzenie pracownika jest podatkowym kosztem

Przedsiębiorca musi pilnować terminów wypłaty wynagrodzeń. Ma to wpływ na zasady rozliczania kosztów.
- Pensje pracowników ewidencjonuję w księdze przychodów i rozchodów w miesiącu, za który są należne. Zdarzyło się jednak, że przelałem je w ostatnim dniu terminu, natomiast na kontach pracowników znalazły się dzień później (w następnym miesiącu). Czy to opóźnienie powoduje, że wynagrodzenie będzie kosztem dopiero w tym następnym miesiącu? – pyta czytelnik.Nie. Decydujące znaczenie ma bowiem moment złożenia dyspozycji na rachunku bankowym. Przypomnijmy, że wynagrodzenie jest podatkowym kosztem pracodawcy w miesiącu, za który jest należne, pod warunkiem że zostało wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony. Jeśli ten termin zostanie przekroczony, to pensja będzie kosztem dopiero w miesiącu wypłaty lub postawienia do dyspozycji pracownika. Tak wynika z art. 22 ust. 6ba oraz art. 23 ust. 1 pkt 55 ustawy o PIT.PrzykładFirma XYZ wypłaca pensje do 5. dnia ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA