fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Sprzedaż gazet w czerwcu

Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała
Magdalena Lemańska
W czerwcu „Rz” sprzedawała ponad dwukrotnie więcej e-wydań niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej wśród wszystkich gazet ogólnopolskich
Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".
Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.
Łącznie w czerwcu do rąk czytelników trafiało średnio 798,3 tys. gazet wydawanych na papierze i cyfrowo – o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Tylko „Rz" miała lepszy wynik niż przed rokiem, najbardziej spadł wynik „Gazety Wyborczej"
Najwięcej w czerwcu sprzedawało się bulwarowego „Faktu" : 328,5 tys. egz. (to o 8,8 proc. mniej niż przed rokiem). Kolejna była „Gazeta Wyborcza" z wynikiem 211,2 tys. egz. (spadek o 18,4 proc.) i bulwarowy „Super Express": 149 tys. egz. (spadek rok do roku o 8,8 proc.) – wynika z danych ZKDPpokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem gazet ( czyli sprzedaż kioskową, prenumeratę i egzemplarze rozkładane w ramach umów partnerskich lub barterowych w punktach usługowych, środkach transportu, na uczelniach itd.).
Czerwcowy wynik „Rz" – 109,5 tys. egz. – był o 4,8 proc. lepszy niż przed rokiem. Wynik „Dziennika Gazety Prawnej" był niższy niż przed rokiem o 12,7 proc. i wynosił 64,8 tys. egz.
Jak podała w minionym tygodniu firma Gremi Media, wydawca "Rz", kończy dystrybuowanie dziennika na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Taki sposób dystrybucji powoduje, że tytuł nie zawsze dociera wyłącznie do zainteresowanego nim naprawdę czytelnika.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA