Żywność zmienia się jak cały świat

Wiele innowacji w przemyśle spożywczym ma służyć powrotowi do natury czy do dawnych smaków.

Publikacja: 25.09.2019 04:00

Producenci żywności od zawsze próbowali wprowadzać zmiany w składach produktów choćby po to, by mieć pretekst do zmiany ich nazwy i przeprowadzenia nowej kampanii reklamowej. Na tak wielkim, ale i konkurencyjnym rynku trzeba się wciąż wyróżniać i walczyć o zachowanie uwagi klienta. Nawet ten lojalny może zmienić przecież zdanie lub stwierdzić, że od dawna kupowany produkt jest po prostu nudny.

Wiele zmian miało też jednak służyć po prostu oszczędności i... oszukaniu klientów. Stąd dżemy o znikomej zawartości owoców, czekolady niemal bez kakao, napoje o owocowych smakach wyłącznie ze sztucznych składników. Nawet zwykły cukier zastępowano na masową skalę tańszym syropem kukurydzianym, a później tym glukozowo-fruktozowym. Rynek zalał też tani olej palmowy, choć nie brakuje innych, jego lokalnych odpowiedników.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne