Reklama
Rozwiń

Żywność zmienia się jak cały świat

Wiele innowacji w przemyśle spożywczym ma służyć powrotowi do natury czy do dawnych smaków.

Publikacja: 25.09.2019 04:00

Producenci żywności od zawsze próbowali wprowadzać zmiany w składach produktów choćby po to, by mieć pretekst do zmiany ich nazwy i przeprowadzenia nowej kampanii reklamowej. Na tak wielkim, ale i konkurencyjnym rynku trzeba się wciąż wyróżniać i walczyć o zachowanie uwagi klienta. Nawet ten lojalny może zmienić przecież zdanie lub stwierdzić, że od dawna kupowany produkt jest po prostu nudny.

Wiele zmian miało też jednak służyć po prostu oszczędności i... oszukaniu klientów. Stąd dżemy o znikomej zawartości owoców, czekolady niemal bez kakao, napoje o owocowych smakach wyłącznie ze sztucznych składników. Nawet zwykły cukier zastępowano na masową skalę tańszym syropem kukurydzianym, a później tym glukozowo-fruktozowym. Rynek zalał też tani olej palmowy, choć nie brakuje innych, jego lokalnych odpowiedników.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama