Reklama
Rozwiń

Aplikacje kredytodawców wykraczają poza usługi finansowe

Bankowość mobilna w Polsce rośnie jak na drożdżach i korzysta z niej już ponad 9 mln Polaków. Banki chcą wykorzystać tę dużą skalę do tego, by przedstawiać klientom ofertę pozabankową, np. ubezpieczenia, bilety czy zakupy.

Publikacja: 05.06.2019 10:20

Aplikacje kredytodawców wykraczają poza usługi finansowe

Foto: Fotolia

Bankowość elektroniczna w Polsce rozwija się szybko od kilku lat i jest już powszechna. W coraz większym stopniu wypiera też tradycyjne oddziały, więc banki uczestniczą w ciągłym wyścigu na nowinki technologiczne i usprawnienia swoich systemów i aplikacji.

Dziś aktywnych klientów bankowości elektronicznej (minimum jedno logowanie w miesiącu) jest już 17,3 mln (łącznie kont z dostępem przez internet jest 37,3 mln). To spory skok, bo jeszcze w 2015 r. aktywnych klientów korzystających z internetu było 14,5 mln, a w 2010 r. – tylko 9,2 mln. Wraz z rosnącymi możliwościami smartfonów i popularyzacją tych urządzeń zaczęła się rozwijać bankowość mobilna. Teraz już 8,7 mln Polaków aktywnie korzysta z tego rozwiązania. Postęp jest tu błyskawiczny, bo przez rok ta liczba wzrosła o około 60 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy