Aplikacje kredytodawców wykraczają poza usługi finansowe

Bankowość mobilna w Polsce rośnie jak na drożdżach i korzysta z niej już ponad 9 mln Polaków. Banki chcą wykorzystać tę dużą skalę do tego, by przedstawiać klientom ofertę pozabankową, np. ubezpieczenia, bilety czy zakupy.

Publikacja: 05.06.2019 10:20

Aplikacje kredytodawców wykraczają poza usługi finansowe

Foto: Fotolia

Bankowość elektroniczna w Polsce rozwija się szybko od kilku lat i jest już powszechna. W coraz większym stopniu wypiera też tradycyjne oddziały, więc banki uczestniczą w ciągłym wyścigu na nowinki technologiczne i usprawnienia swoich systemów i aplikacji.

Dziś aktywnych klientów bankowości elektronicznej (minimum jedno logowanie w miesiącu) jest już 17,3 mln (łącznie kont z dostępem przez internet jest 37,3 mln). To spory skok, bo jeszcze w 2015 r. aktywnych klientów korzystających z internetu było 14,5 mln, a w 2010 r. – tylko 9,2 mln. Wraz z rosnącymi możliwościami smartfonów i popularyzacją tych urządzeń zaczęła się rozwijać bankowość mobilna. Teraz już 8,7 mln Polaków aktywnie korzysta z tego rozwiązania. Postęp jest tu błyskawiczny, bo przez rok ta liczba wzrosła o około 60 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama