Rz: Właśnie doszło do fuzji spółek Idea Leasing i Getin Leasing. W efekcie powstał wicelider z 11,2-proc. udziałem w rynku, zaraz za PKO Leasing (12 proc.). Co to dla was oznacza?
K olejny ważny etap rozwoju i umocnienie naszej pozycji. Połączyliśmy równorzędne organizacje pod względem wielkości aktywów i wskaźników finansowych, ale specjalizujące się w różnych obszarach rynku. Getin Leasing to od lat lider w segmencie finansowania samochodów, natomiast Idea Leasing to lider pod względem udzielonego finansowania środków transportu ciężkiego, z mocną pozycją w rynku maszyn i technologii. Połączona firma pokrywa więc wszystkie istotne obszary, posiada szeroką ofertę produktową i przedmiotową – od najprostszego leasingu samochodowego po finansowanie drogich linii technologicznych. Koncepcja uniwersalnej spółki leasingowej, z efektywnymi procesami biznesowymi, wydaje się dobrym rozwiązaniem na przykład na wypadek spowolnienia dynamiki w którymś z segmentów.