Dworczyk: 10 mln Polaków powiedziało "to właściwa droga"

- Cieszy mnie frekwencja, jedna z najwyższych w historii III RP i bardzo mocny mandat prezydenta - 10 mln głosów Andrzeja Dudy to olbrzymie poparcie społeczne - mówił w TVN24 szef KPRM Michał Dworczyk komentując sondażowe wyniki II tury wyborów prezydenckich.

Aktualizacja: 13.07.2020 08:54 Publikacja: 13.07.2020 07:51

Dworczyk: 10 mln Polaków powiedziało "to właściwa droga"

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Według badania late late poll opublikowanego przez Ipsos ok. 2 w nocy na Andrzeja Dudę zagłosowało 51 proc. wyborców, a na Rafała Trzaskowskiego - 49 proc.

Przy prognozowanej frekwencji na poziomie 67,9 proc. oznacza to, że na obecnego prezydenta głos oddało ponad 10 mln Polaków.

Dworczyk ciesząc się z dużego poparcia dla prezydenta przyznał jednocześnie, że "Polska jest dzisiaj podzielona i politycy powinni zrobić wszystko, aby temperaturę sporu politycznego starać się obniżyć".

Szef KPRM zaznaczył przy tym, że "spór jest istotnym elementem demokracji". - Ale temperatura sporu powinna zostać obniżona - dodał.

Komentując sondażowe wyniki wyborów Dworczyk stwierdził, że "ponad 10 mln Polaków powiedziało: to jest właściwa droga; chcemy, aby Polska była krajem dumnym".

Szef KPRM stwierdził także, że w II turze kampanii wyborczej sztab Rafała Trzaskowskiego "starał się mobilizować wyborców negatywnymi emocjami".

- My jako obóz polityczny podpisujemy się pod intencją by zacząć ze sobą spokojniej rozmawiać - mówił również Dworczyk.

Według badania late late poll opublikowanego przez Ipsos ok. 2 w nocy na Andrzeja Dudę zagłosowało 51 proc. wyborców, a na Rafała Trzaskowskiego - 49 proc.

Przy prognozowanej frekwencji na poziomie 67,9 proc. oznacza to, że na obecnego prezydenta głos oddało ponad 10 mln Polaków.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej