Reklama

Szułdrzyński: Dwie afery do zmiany konstytucji

Wbrew staraniom telewizji publicznej i części prorządowych mediów afera z grupą hejterską w Ministerstwie Sprawiedliwości dotarła do świadomości dużej liczby wyborców. Taki wniosek można wysnuć na podstawie sondażu IBRiS zleconego przez „Rzeczpospolitą".

Aktualizacja: 10.09.2019 12:09 Publikacja: 09.09.2019 19:52

Szułdrzyński: Dwie afery do zmiany konstytucji

Foto: Fotorzepa, Maciej Zieniewicz

Znaczna większość ankietowanych uważa, że sędziowie, którzy byli zaangażowani w aferę hejterską, powinni zostać odsunięci od orzekania. Zdania w tej sprawie nie ma niecałe 30 proc. ankietowanych, ale aż 65 proc. nie widzi dla bohaterów afery miejsca w polskich sądach. Co ciekawe, niemal 60 proc. badanych wyborców PiS też jest tego zdania.

Ale gdy przypatrzymy się innym badaniom, szczególnie tym, które pokazują polityczne preferencje, widać, że ta afera nie przełożyła się na spadek poparcia dla PiS. Przeciwnie, publikowane w poniedziałek wyniki badania IBRiS pokazały, że wyniki partii rządzącej wręcz rosną. Można nawet zażartować, że jeszcze media ujawnią jakieś dwie afery przed wyborami, a PiS z pewnością zdobędzie większość konstytucyjną.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Estera Flieger: Kultura, głupcze. Dla Donalda Tuska to niestety tylko gadżet
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Komentarze
Jędrzej Bielecki: Wynik wyborów w Holandii nadzieją dla Europy
Komentarze
Bogusław Chrabota: Spotkanie Donald Trump-Xi Jinping w Busan. Topór wojenny nie został zakopany
Komentarze
Zuzanna Dąbrowska: KO żartuje z poważnych spraw, a PiS śpi w skarpetkach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Komentarze
Bogusław Chrabota: Hamlet po polsku – znieść dwukadencyjność czy nie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama