Reklama

Na wyrok ws. Amber Gold poczekamy. Sąd będzie czytał nazwiska

W poniedziałek gdański sąd okręgowy miał ogłosić wyrok ws. Amber Gold. Okazuje się, że na kluczową część orzeczenia jeszcze poczekamy. Wszystko za sprawą wątpliwości interpretacyjnych dot. przepisów o skróceniu odczytywania wyroku - informuje RMF24.pl.

Aktualizacja: 09.09.2019 12:05 Publikacja: 09.09.2019 10:09

Na wyrok ws. Amber Gold poczekamy. Sąd będzie czytał nazwiska

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Sąd nie odczyta dziś końcowego fragmentu wyroku - ze względu na wątpliwości co do interpretacji przepisów, na podstawie których sędzia chciała skrócić procedurę - podaje na twitterze Kuba Kaługa, reporter RMF24.pl.

Przypomnijmy, że 6 września w życie wszedł przepis obszernej nowelizacji kodeksu postępowania karnego, który miał skrócić odczytywanie wyroków ws. karnych. Art. 418 paragraf 1b k.p.c. stanowi, że jeżeli ze względu na obszerność wyroku jego ogłoszenie wymagałoby zarządzenia przerwy lub odroczenia rozprawy, przewodniczący, ogłaszając wyrok, może poprzestać na zwięzłym przedstawieniu rozstrzygnięcia sądu oraz zastosowanych przepisów ustawy karnej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama