Reklama
Rozwiń
Reklama

Czas znieść fikcję awiza - komentuje Marek Domagalski

W Polsce od lat masowo doręczane są przesyłki sądowe z wykorzystaniem tzw. awiza, traktowanego jakby pismo zostało wręczone do rąk adresata czy jego domownika. To źródło wielu wadliwych wyroków, ale i nieufności do Temidy.

Aktualizacja: 03.02.2018 07:20 Publikacja: 03.02.2018 07:00

Czas znieść fikcję awiza - komentuje Marek Domagalski

Foto: Fotolia.com

Dla przeciętnego człowieka jest bowiem niepojęte, i słusznie, jak może zapaść wyrok przeciwko osobie, która nie wie, że wytoczono jej sprawę.

W ostatnich latach to zjawisko ogromnie się nasiliło, w związku z rosnącą liczbą spraw i szerokim stosowaniem uproszczonych procedur, łatwych dla sądów, za to często bez kontaktu z podsądnym. Zwykle jest to jego wybór, ale nieraz nie ma tej szansy, gdyż o sprawie zwyczajnie nie wie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Karol Nawrocki zablokował nominacje 46 sędziów. Czy prezydent mógł to zrobić?
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Praca, Emerytury i renty
Wiek emerytalny jest, ale brakuje stażu pracy. Czy jest szansa na emeryturę z ZUS?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo rodzinne
Szybki rozwód bez sądu będzie możliwy. Rząd przyjął projekt
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama