Ze strony DZP doradztwo w procesie zawierania joint venture pomiędzy MTU Aero Engines AG a Lufthansa Technik AG prowadzone było przez ekspertów z Praktyki Infrastruktury i Energetyki Marcina Krakowiaka, Szefa i Partnera oraz dr Krzysztofa Fliszkiewicza, Senior Associate.
Kontrakt, który zastąpił wstępne porozumienie w sprawie ogólnych zasad współpracy podpisane w lutym 2017 r., został sfinalizowany przez obie spółki 4 grudnia. Każdy z partnerów będzie miał 50-proc. udziałów w nowo powstałej spółce.
Spółka EME Aero będzie mieć siedzibę w Polsce i w przyszłości zatrudni ponad 800 pracowników. Obie strony w ramach wspólnego przedsięwzięcia zainwestują do 2020 r. łączną kwotę około 150 milionów euro.
EME Aero będzie zajmować się konserwacją, przeglądami i naprawą lotniczych silników, wytwarzanych przez amerykańską firmę Pratt&Witney. To silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Airbus A320neo, którymi lata m.in.Lufthansa. Stosowane są też w samolotach serii Bombardier CS.
Lufthansa Technik AG
Lufthansa Technik jest dostawcą usług w zakresie obsługi technicznej, napraw i remontów („MRO”) samolotów, silników i podzespołów. Oferuje ona szeroki zakres usług dostosowanych do potrzeb klienta zarówno w ramach jednorazowych zleceń, jak i kompleksowej obsługi serwisowej obejmującej cały okres eksploatacji samolotu. Lufthansa Technik oferuje również usługi specjalne, takie jak leasing samolotów i wsparcie sprzedaży samolotów, e-usługi, naprawy interwencyjne w trybie AOG.