fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

W kancelariach

Kancelaria KKLW stworzyła pierwszego w Polsce Chatbota dotyczącego upadłości konsumenckiej

Chatbot
Adobe Stock
Czas pandemii COVID-19 to z jednej strony czas, gdzie osobom poszukującym porady prawnej trudno spotkać się z prawnikiem osobiście, a jednocześnie jest to czas kryzysu gospodarczego, który powoduje, że wielu małych przedsiębiorców oraz konsumentów zastanawia się, na ile poważne są ich kłopoty finansowe. Prawdopodobnie dla pewnej części jedynym racjonalnym rozwiązaniem będzie ogłoszenie upadłości.

KKLW od lat zajmuje się restrukturyzacją i upadłością i jednocześnie rozwija różne narzędzia informatyczne związane z doradztwem prawnym (tzw. LegalTech – w ramach inicjatywy Nowy Wymiar Prawa). Długo zastanawialiśmy się, jak w czasach pandemii wykorzystać takie narzędzia i pomóc osobom poszukującym porady z zakresu upadłości konsumenckiej. Dlatego niezmiernie miło nam poinformować, iż stworzyliśmy Chatbota – Adama Pomocnego https://chatfuel.com/bot/OdNowa-101934391552626, który pomoże takim osobom w uzyskaniu szybkiej i rzetelnej odpowiedzi na ich pytania związane z upadłością konsumencką. Jest to jeden z pierwszych botów tekstowych na rynku, który automatycznie obsłuży wszystkich potencjalnie zainteresowanych ogłoszeniem upadłości konsumenckiej.

Chatbot nie tylko odpowie na pytania, ale także zweryfikuje, czy dana osoba może ogłosić upadłość konsumencką, spełnienie przesłanek upadłościowych oraz wskaże ogólny przebieg postępowania upadłościowego. A gdy będzie to niezbędne, przekaże dane kontaktowe do prawnika specjalizującego się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym.

Adam Pomocny pomoże również klientowi ocenić możliwości i szanse skutecznego ogłoszenia upadłości lub ułatwi zaplanowanie spotkania z prawnikiem, jeśli konieczne będzie jednak spotkanie osobiste. Zmniejszy czas oczekiwania na weryfikacje, analizę i załatwienie sprawy. W przyszłości pomoże także w sporządzeniu niezbędnej dokumentacji na potrzeby upadłości konsumenckiej.

- Cieszymy się bardzo, że udało się nam stworzyć wyjątkowe narzędzie i mamy nadzieję, że skutkiem działania naszego chatbot-a będzie skuteczne wsparcie tysięcy osób, które teraz zmagają się z problemem długów, a nie mają odwagi lub wiedzy, by sięgnąć po upadłość konsumencką. Mamy też nadzieję, że nasz chatbot zwiększy zainteresowanie tematyką wykorzystania nowych technologii w usługach prawnych, zarówno do samodzielnego uzyskiwania informacji o prawie jak i do wspierania w samodzielnym działaniu opartym o przepisy prawa - pisze KKLW w komunikacie.

KKLW jest rekomendowana w EMEA Legal 500 w zakresie doradztwa dla sektora energetyki i surowców naturalnych, sektora nieruchomości, a także w zakresie prawa administracyjnego i publicznego oraz rozwiązywania sporów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA