Reklama
Rozwiń

Zasady elektronicznego doręczania pism

Na każdym etapie postępowania strona może zwrócić się do organu o doręczanie jej pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i podać swój adres elektroniczny. W razie doręczeń elektronicznych, nie doręcza się dodatkowo pism w formie papierowej.

Publikacja: 28.04.2018 00:01

Zasady elektronicznego doręczania pism

Foto: AdobeStock

- Strona zwróciła się do organu prowadzącego postępowanie, aby doręczał jej pisma w formie elektronicznej. Decyzja została jej jednak przesłana pocztą. Strona otrzymała decyzję i wniosła odwołanie. Czy może później skutecznie kwestionować doręczenie decyzji w postaci papierowej?

Nie. Zgodnie z art. 39 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) organ administracji doręcza pisma za pokwitowaniem przez operatora pocztowego, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy. W art. 391 § 1 k.p.a. określono warunki doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Doręczenie w tej formie następuje, gdy strona (bądź inny uczestnik postępowania) spełni jeden z następujących warunków:

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama