fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

Allianz stawia na nowe technologie

Bloomberg
Cyfryzacja i innowacyjność to kluczowe założenia strategii ubezpieczyciela na kolejne lata.

Firma zamknęła 2016 rok z wynikiem finansowym netto 117 mln zł. Zysk operacyjny na koniec roku wyniósł 193 mln zł, co stanowi aż 77-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. I jest najlepszym wynikiem w dwudziestoletniej historii towarzystwa w Polsce. W 2016 r. Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego 42 proc. pochodziło z własnej sieci dystrybucji, a 26 proc. ze współpracy z dilerami samochodów, który to kanał sprzedaży tradycyjnie jest mocną stroną tego ubezpieczyciela. W planach jest podwojenie zysku operacyjnego w ciągu kilku lat, a długoterminowo – zdobycie dwucyfrowego udziału w rynku (obecnie wynosi on 4,2 proc.).

– Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Veit Stutz, prezes ubezpieczyciela. – Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu – dodaje Stutz.

Allianz wprowadził w tym roku dwie duże nowości: polisy abonamentowe oraz sprzedaż ubezpieczeń przez Facebooka.

Sprzedaż polis abonamentowych niedawno się rozpoczęła. Pomysł polega na tym, że w ramach jednej polisy klient otrzymuje ochronę od kilku różnych ryzyk, samodzielnie decydując o zakresie ochrony i sumie ubezpieczenia, dzięki czemu ubezpieczenie jest konkurencyjne cenowo. Wybór następuje przez internet, zakup u agenta albo przez telefon, a opłata pobierana jest w formie miesięcznego abonamentu.

Allianz jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce rozpoczął sprzedaż polis na portalach społecznościowych. Tą drogą odbywa się obecnie sprzedaż polis turystycznych, a w najbliższym czasie towarzystwo wprowadzi bota (program wykonujący pewne czynności w zastępstwie człowieka), który za pośrednictwem czatu Messenger pozwoli kierowcom na szybki zakup polisy komunikacyjnej (OC i AC).

Ubezpieczyciel planuje również stosowanie technologicznych nowości przy likwidacji szkód i zamierza wprowadzić aplikację do zgłaszania szkód komunikacyjnych, która pozwoli klientom otrzymać decyzję w ciągu trzech godzin, a odszkodowanie w ciągu 24 godzin.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA