Reklama

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Rośnie liczba wniosków o interwencję kierowanych do rzecznika finansowego. W 2017 wpłynęło ich 15,3 tys., gdy tymczasem rok wcześniej 13,4 tys.

Publikacja: 10.04.2018 21:00

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej jest także postępowań polubownych, którymi zajmuje się rzecznik finansowy, choć ciągle jest ich niewiele, zwłaszcza w porównaniu z liczbą spraw trafiających do sądów. W 2017 r. rzecznik podjął 2564 postępowania polubowne, gdy tymczasem rok wcześniej było ich 1671.

– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania klientów polubownym rozwiązywaniem sporów. Niestety widać, że część podmiotów, szczególnie z sektora bankowego, przystępuje do tego postępowania tylko ze względu na obowiązek nałożony prawnie. Nie wykazują jednak woli osiągnięcia ugody – mówi Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama