Reklama
Rozwiń
Reklama

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Rośnie liczba wniosków o interwencję kierowanych do rzecznika finansowego. W 2017 wpłynęło ich 15,3 tys., gdy tymczasem rok wcześniej 13,4 tys.

Publikacja: 10.04.2018 21:00

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej jest także postępowań polubownych, którymi zajmuje się rzecznik finansowy, choć ciągle jest ich niewiele, zwłaszcza w porównaniu z liczbą spraw trafiających do sądów. W 2017 r. rzecznik podjął 2564 postępowania polubowne, gdy tymczasem rok wcześniej było ich 1671.

– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania klientów polubownym rozwiązywaniem sporów. Niestety widać, że część podmiotów, szczególnie z sektora bankowego, przystępuje do tego postępowania tylko ze względu na obowiązek nałożony prawnie. Nie wykazują jednak woli osiągnięcia ugody – mówi Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ubezpieczenia
Dobre wyniki grupy PZU. Zysk w górę o ponad 40 proc.
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU. Zysk netto w górę o prawie 43 proc.
Ubezpieczenia
Dronowe ubezpieczenia OC są już obowiązkowe. Za lot bez polisy grozi surowa kara
Ubezpieczenia
Cezary Raczyński, prezes mLeasing: Czas rozwinąć żagle
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Ubezpieczenia
Młodzi Polacy nie oszczędzają na emeryturę. Eksperci biją na alarm
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama