fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Adobe Stock
Rośnie liczba wniosków o interwencję kierowanych do rzecznika finansowego. W 2017 wpłynęło ich 15,3 tys., gdy tymczasem rok wcześniej 13,4 tys.

Coraz więcej jest także postępowań polubownych, którymi zajmuje się rzecznik finansowy, choć ciągle jest ich niewiele, zwłaszcza w porównaniu z liczbą spraw trafiających do sądów. W 2017 r. rzecznik podjął 2564 postępowania polubowne, gdy tymczasem rok wcześniej było ich 1671.

– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania klientów polubownym rozwiązywaniem sporów. Niestety widać, że część podmiotów, szczególnie z sektora bankowego, przystępuje do tego postępowania tylko ze względu na obowiązek nałożony prawnie. Nie wykazują jednak woli osiągnięcia ugody – mówi Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.

Większość wniosków o interwencję, bo aż 14,4 tys., dotyczyła ubezpieczeń. Tradycyjnie najwięcej spraw (2,9 tys.) dotyczyło komunikacyjnych polis OC, gdzie od lat poszkodowani niezadowoleni są z wysokości zadośćuczynień, mają problemy ze zwrotem wszystkich kosztów wypożyczenia samochodu zastępczego czy z rodzajem części zamiennych wykorzystywa...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA