Reklama

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Rośnie liczba wniosków o interwencję kierowanych do rzecznika finansowego. W 2017 wpłynęło ich 15,3 tys., gdy tymczasem rok wcześniej 13,4 tys.

Publikacja: 10.04.2018 21:00

Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej jest także postępowań polubownych, którymi zajmuje się rzecznik finansowy, choć ciągle jest ich niewiele, zwłaszcza w porównaniu z liczbą spraw trafiających do sądów. W 2017 r. rzecznik podjął 2564 postępowania polubowne, gdy tymczasem rok wcześniej było ich 1671.

– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania klientów polubownym rozwiązywaniem sporów. Niestety widać, że część podmiotów, szczególnie z sektora bankowego, przystępuje do tego postępowania tylko ze względu na obowiązek nałożony prawnie. Nie wykazują jednak woli osiągnięcia ugody – mówi Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ubezpieczenia
Duże ułatwienie dla kierowców, czyli mStłuczka w mObywatelu
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Reklama
Reklama