Reklama

Pandemia szkodzi wynikom Grupy PZU

Zysk netto Grupy PZU na koniec pierwszego kwartału 2020 r. to 116 mln zł. Znacznie poniżej oczekiwań analityków.

Aktualizacja: 29.05.2020 11:51 Publikacja: 29.05.2020 11:07

Pandemia szkodzi wynikom Grupy PZU

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

- W pierwszym kwartale 2020 r. Grupa PZU osiągnęła porównywalny wynik netto na poziomie 805 mln zł (z wyłączeniem zdarzeń związanych z COVID-19 oraz odpisu wartości firmy) wobec 747 mln zł rok wcześniej – poinformowała w piątek rano Grupa PZU.

Jednak sektor bankowy już pod koniec marca 2020 r. odczuł negatywne skutki pandemii, co odbiło się również na bankach działających w Grupie PZU. Pogarszające się perspektywy gospodarcze oraz obniżka stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej przełożyły się na niższą wycenę pakietu akcji Alior Banku w księgach PZU (Grupa PZU ma 31,93 proc. akcji Alior Banku) i w konsekwencji na wynik firmy. Ponadto, utworzono dodatkowe rezerwy na potencjalne niespłacone kredyty w Banku Pekao. To wszystko, a dodatkowo także niezrealizowane różnice kursowe na instrumentach zabezpieczających portfel nieruchomości, obniżyło księgowy zysk netto Grupy PZU na koniec pierwszego kwartału 2020 r. do 116 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama