Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 14.12.2019 12:08 Publikacja: 14.12.2019 12:08
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Na nowo uruchomiony fragment złożyły się trzy odcinki. Pierwszy to Poznań – Wronczyn o długości 16 kilometrów, na którym znalazły się trzy węzły drogowe - Konarzewo, Stęszew i Mosina, a także 17 obiektów inżynierskich. Z inwestycją były problemy, bo pierwotnie trasę za ponad pół miliarda złotych miało wybudować włoskie konsorcjum spółek Toto Construzioni Generali i Vianini Lavori. Włosi opóźniali jednak roboty, więc Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wypowiedziała im umowę w połowie obecnego roku i szybko podpisała kontrakty z nowymi wykonawcami. Nie wszystko jednak zostało sfinalizowane: w przyszłym roku mają być zagospodarowywane Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), kończone drogi serwisowe oraz sadzona zieleń.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas