"Chiński Uber" z zakazem działalności. Dwa morderstwa i gwałt

Didi Chuxing, najpopularniejsza firma przewozowa w Chinach, dostała czasowy zakaz działania. Wszystko przez dwa morderstwa i gwałt, których sprawcami byli kierowcy jeżdżący dla firmy.

Aktualizacja: 11.09.2018 13:03 Publikacja: 11.09.2018 12:46

"Chiński Uber" z zakazem działalności. Dwa morderstwa i gwałt

Foto: Bloomberg

Spółka zdecydowała się pod koniec sierpnia zawiesić tymczasowo działalność aplikacji Hitch, która łączyła użytkowników z kierowcami. Firma zapowiedziała, że większą wagę przywiązywać będzie do bezpieczeństwa klientów. Zamierza skontrolować swoje usługi, kierowców i obsługę klientów.

Media zarzucają chińskiej firmie, że ta nie zareagowała na prośby klientki o pomoc. Zignorowała też skargę innego pasażera na tego samego kierowcę dzień wcześniej.

Pod naciskiem opinii publicznej firma wyraziła ubolewanie, złożyła kondolencje rodzinie ofiary, a także przeprosiła za "rozczarowujące błędy" i poinformowała, że dwóch wysokich menedżerów straciło stanowiska - informuje Reuters.

Do drugiego morderstwa zdarzenia doszło w sierpniu tego roku w mieście Wenzhou we wschodnich Chinach. Policja już aresztowała sprawcę, który przyznał się do gwałtu i morderstwa. Pierwsze morderstwo, dokonane przez kierowcę Didi, miało miejsce w maju tego roku w prowincji Henan. Po pierwszym morderstwie firma nie podjęła żadnych kroków, które mogłyby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.

W mediach społecznościowych użytkownicy aplikacji zaczęli informować, że ją kasują i nie zamierzają już więcej korzystać z usług firmy - informuje "Forbes". W zeszłym tygodniu aplikacje usunęło niemal 300 tys. osób. Od początku wybuchu skandalu firma straciła równowartość 585 mln dolarów - informuje "South China Morning Post".

Hitch to jedna z kilkunastu usług oferowanych przez Didi w Chinach. Pozostałe aplikacje i usługi firmy dalej działają.

W 2016 roku Didi Chuxing przejął chiński oddział Ubera.

Spółka zdecydowała się pod koniec sierpnia zawiesić tymczasowo działalność aplikacji Hitch, która łączyła użytkowników z kierowcami. Firma zapowiedziała, że większą wagę przywiązywać będzie do bezpieczeństwa klientów. Zamierza skontrolować swoje usługi, kierowców i obsługę klientów.

Media zarzucają chińskiej firmie, że ta nie zareagowała na prośby klientki o pomoc. Zignorowała też skargę innego pasażera na tego samego kierowcę dzień wcześniej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Strzał w dziesiątkę. Prawie 15 tys. paszportów wydanych na Lotnisku Chopina
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Zmasowany atak rosyjskich hakerów. Najczęściej celują w dwie linie lotnicze
Transport
Niepewna przyszłość samochodów na prąd. Rynek e-aut rozczarował
Transport
Pierwsze lotnisko w Polsce z nowoczesnymi skanerami bagażu. Skróci kolejki
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?