fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport

Atlantia liczy na pomoc publiczną

Bloomberg
Włoska grupa infrastruktury drogowej zrezygnowała z prowadzonego skupu swych akcji (buyback), aby jej filia drogowa zyskała dostęp do pożyczek z gwarancją państwa

„Decyzja ta bierze się z ostrożności w związku z nadzwyczajną sytuacją powstałą po pojawieniu się COVID-19" — wyjaśniła grupa w komunikacie. Wiadomo też, że jej filia, Autostrade per l'Italia wystąpiła o pożyczki bankowe na sumę do 1,25 mld euro gwarantowane przez państwową agencję kredytowania eksportu SACE — podał Reuter.

Atlantia czeka w dalszym ciągu na decyzję rządu Włoch o licencji na płatne autostrady. Sprawa ciągnie się do sierpnia 2018, od zawalenia się wiaduktu autostrady w Genui. Zginęło wówczas 41 osób. Populistyczny Ruch 5 Gwiazd domagał się odebrania licencji Autostrade, inne partie ociągają się z tym z obawy, że skarb państwa będzie musiał wypłacić Atlantii miliardowe odszkodowanie.

W połowie minionego tygodnia premier Giuseppe Conte spotkał się z przywódcami ugrupowań koalicyjnych, ale w dalszym ciągu nie zapadła ostateczna decyzja. Kolejne rozmowy mają nastąpić wkrótce, ale ich daty nie ogłoszono — poinformowały Reutera dwie osoby. Rzecznik urzędu premiera stwierdził jedynie, że spotkanie było „pożyteczne w zapoznaniu się z tą delikatną sprawą", w następnych dniach dojdzie doi kolejnych analiz.

Ruch 5 Gwiazd chce teraz odebrania licencji albo zmniejszenia przez Atlantię udziału 88 proc. w Autostrade, aby rodzina Benettonów straciła kontrolę nad operatorem autostrad. Rząd poparłby kupno dużego udziału w Autostrade przez fundusz infrastruktury F2i i państwowy bank CDP, ale bank nie chce wejść w to przed zakończeniem sporu, kto zawinił w katastrofie w Genui. Rozwiązanie kwestii licencji może otworzyć drogę filii w staraniach o pożyczkę 1,25 mld euro.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA