Reklama

Atlantia liczy na pomoc publiczną

Włoska grupa infrastruktury drogowej zrezygnowała z prowadzonego skupu swych akcji (buyback), aby jej filia drogowa zyskała dostęp do pożyczek z gwarancją państwa

Publikacja: 31.05.2020 20:17

Atlantia liczy na pomoc publiczną

Foto: Bloomberg

„Decyzja ta bierze się z ostrożności w związku z nadzwyczajną sytuacją powstałą po pojawieniu się COVID-19" — wyjaśniła grupa w komunikacie. Wiadomo też, że jej filia, Autostrade per l'Italia wystąpiła o pożyczki bankowe na sumę do 1,25 mld euro gwarantowane przez państwową agencję kredytowania eksportu SACE — podał Reuter.

Atlantia czeka w dalszym ciągu na decyzję rządu Włoch o licencji na płatne autostrady. Sprawa ciągnie się do sierpnia 2018, od zawalenia się wiaduktu autostrady w Genui. Zginęło wówczas 41 osób. Populistyczny Ruch 5 Gwiazd domagał się odebrania licencji Autostrade, inne partie ociągają się z tym z obawy, że skarb państwa będzie musiał wypłacić Atlantii miliardowe odszkodowanie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama