Reklama
Rozwiń

Odwołanie dostaw Boeingów. Nowa strategia negocjacyjna

Deklaracje linii lotniczych, że rezygnują, bądź rozważają rezygnację z dostaw Boeingów 737 MAX 8, to zwykła strategia negocjacyjna – uważają analitycy rynku lotniczego cytowani przez „Seattle Times”.

Publikacja: 24.03.2019 09:03

Odwołanie dostaw Boeingów. Nowa strategia negocjacyjna

Foto: AFP

Przewoźnicy doskonale wiedzą, że Boeing tak wynegocjował z nimi umowy, że odwołanie dostaw jest praktycznie niemożliwe i w tej chwili cała akcja sprowadza się do medialnych sygnałów i konsekwentnego milczenia ze strony Boeinga. Tylko raz wypowiedział się prezes koncernu, Dennis Muilenburg, który oczywiście powiedział, że „maszyna jest bezpieczna", a potem w liście „do linii lotniczych i lotniczej społeczności" zapewnił, że jego zespół pracuje nad dalszymi ulepszeniami". Jedyne więc na co przewoźnicy mogą mieć nadzieję, to wynegocjowanie lepszych warunków przy przejmowaniu maszyn. Podobnie jest z liniami, które otwarcie deklarują, że z powodu uziemienia MAXów po katastrofach w Indonezji i Etiopii, będą domagały się od Boeinga odszkodowania. Te linie najczęściej już wcześniej miały kłopoty finansowe, które teraz chcą wytłumaczyć kłopotami amerykańskiego koncernu — uważają analitycy rynku lotniczego. Takie odszkodowanie przewoźnikom Boeing wypłacił, bądź udzielił im rabatów na nowe zamówienia po uziemieniu Dreamlinerów, które trwało 9 miesięcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano
Transport
PKP Cargo złożyło do sądu plan restrukturyzacyjny