Oznacza to, że wyprodukowane dla niemieckiego przewoźnika NEB pojazdy Link 600-20 mogą bez przeszkód kursować w ruchu transgranicznym. Pesa już dostarczyła 4 dodatkowe Linki dla NEB w zeszłym roku. W grudniu 2018 roku homologację wydała niemiecka EBA, a pod koniec lutego 2019 r. Urząd Transportu Kolejowego.

Czytaj także: Tramwajowa awantura o pół miliarda

Linki mogą wozić pasażerów połączeń przez granicę polsko – niemiecką. Uzyskanie podwójnej homologacji na pojazdy wykorzystywane dla NEB jest ważne również dla Pesy, ponieważ takie same pojazdy firma produkuje właśnie dla województwa lubuskiego. W sumie bydgoska spółka ma 23 zagraniczne homologacje, a ponad 380 pojazdów kolejowych i tramwajów z Pesy jeździ w jedenastu krajach: Niemczech, Włoszech, Czechach, Rosji, Ukrainie, Bułgarii, Litwie, Białorusi, Węgrzech, Rumunii i Kazachstanie. W ub.r., z dwuletnim opóźnieniem, Pesa otrzymała homologację na 2- i 3-wagonowe pociągi Link dla DB, który złożył w 2012 roku największe w historii bydgoskiego producenta zamówienie na 71 pojazdów. Ostatecznie DB kupi 72 pociągi Link.