Reklama
Rozwiń
Reklama

Będzie więcej pieniędzy na budowę dróg

Rząd podniósł limit finansowy z 107 mld do 135 mld zł. Ale to i tak za mało na realizację wszystkich planów.

Publikacja: 20.06.2017 20:29

Będzie więcej pieniędzy na budowę dróg

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Poprzednia kwota nie wystarczała na zrealizowanie zaplanowanego jeszcze przez ekipę PO–PSL programu drogowego na lata 2014–2023 (z perspektywą do 2025), który miał kosztować 107 mld zł. Podwyższona jednak też nie wystarczy, bo na wszystkie zaplanowane w 2015 roku przedsięwzięcia, według wyliczeń nowego kierownictwa resoru infrastruktury, potrzeba prawie 200 mln zł.

Dlatego Rada Ministrów założyła, że do końca roku powstanie nowa lista inwestycji do sfinansowania w ramach wyższego limitu. Natomiast odrębny wieloletni program ma określić zadania dostosowujące drogi krajowe do pojazdów o nacisku 11,5 t na oś, zapewniając finansowanie z budżetu. To efekt sporu z Komisją Europejską o stosowanie niezgodnych z unijnymi ograniczeń w dopuszczalnej masie pojazdów na dużej części dróg. KE pozwała w ub.r. Polskę do Trybunału Sprawiedliwości.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama