Rada nadzorcza Atlantii na posiedzeniu pod przewodnictwem Fabio Cerchiai zaakceptowała wiążącą ofertę odkupienia przez konsorcjum złożonego z państwowej firmy finansowej CDP oraz funduszy inwestycyjnych Blackstone i Macquarie całego udziału w filii ASPI. Rada wzięła pod uwagę pozytywną opinię 86,86 proc. udziałowców uczestniczących we WZA 31 maja w tej sprawie.

Rada upoważniła prezydenta i prezesa Atlantii do sfinalizowania i podpisania umowy o sprzedaży udziałów już od 11 czerwca, zastrzegła jednak, że do finalizacji umowy nie może dojść przed 30 listopada, ale nie później niż do 30 czerwca 2022.

CDP i fundusze złożyły w kwietniu poprawioną ofertę, wyceniającą Autostrade na 9,3 mld euro, posiadacza 88 proc. udziałów w filii. Inicjatywa miała poparcie włoskiego rządu, który początkowo zamierzał pozbawić Atlantię licencji na płatne autostrady we Włoszech, ale gdy zorientował się, że to może go zbyt dużo kosztować (Atlantia zapowiedziała, że będzie wtedy dochodzić zwrotu inwestycji dokonanych w sieć autostrad), zaczął nalegać na sprzedaż ASPI. Rząd chciał ukarać Atlantię za brak nadzoru i zaniedbania przez filię w utrzymaniu stanu dróg. 14 sierpnia 2018 doszło do zawalenia się 2 przęseł wiaduktu autostrady w Genui, śmierć poniosły 43 osoby. Rząd chciał też osłabić pozycję rodziny Benettonów, największych udziałowców w grupie infrastruktury.

Sprzedaż ASPI powinna zakończyć długą, nerwową historię po tej tragicznej katastrofie.