Założony w Dubaju mobilny operator przewozów osób Careem rośnie w siłę. Wartość rynkowa tego start-upu przekroczyła poziomo 1 mld dol. – dzięki pozyskaniu blisko 350 mln dol. od japońskiego giganta w handlu internetowym Rakuten oraz saudyjskiego operatora telekomunikacyjnego – Saudi Telecom Company (STC). Spółka działa od 2012 roku. Świadczy ona usługi 11 krajach i 47 miastach – głównie na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i w Azji Południowej. Z aplikacji mobilnej Careem korzysta ponad 6 milionów użytkowników i niemal 150 tysięcy zrzeszonych kierowców.

Państwowy koncern STC zainwestował 100 mln dol. za 10 proc. udziałów w Careem. Docelowo inwestycje saudyjskiej firmy mają wzrosnąć do 500 mln dol. Natomiast Rakuten zamierza odkupić udziały start-upu od funduszu private equity Abraaj oraz od operatora usług podróżniczych Al Tayyar.

Start-upy z Bliskiego Wschodu wzbudzają spore zainteresowanie globalnych inwestorów – szczególnie te działające w branży e-commerce. Wcześniej pochodzący ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich sklep internetowy Souq.com znalazł się w kręgu zainteresowań amerykańskiego Amazon.com. Natomiast Mohamed Alabbar, prezes grupy inwestycyjnej Emaar Properties PJSC zainwestował ponad 1 mld dol. w portal aukcyjny Noon.com.