Chudy prognozował, że w 2019 r. głównym trendem będzie sztuczna inteligencja. - Później kontynuacja adopcji chmury obliczeniowej. Będziemy mówić o konwergencji infrastruktura-IT, cyberbezpieczeństwie i sprzedaży wielokanałowej – wyliczał.
- Możemy wyręczyć pracowników w najprostszych czynnościach, powtarzalnych procesach. Robotic process automation pozwala na szybsze zrealizowanie zadania, jednocześnie nie popełnia błędów jak człowiek. Drugi obszar jest gdzie tradycyjna integracja systemów i zmiany systemów informatycznych są zbyt drogie. Automatyzacja jest lepszym i szybszym rozwiązaniem – dodał.
Gość zaznaczył, że do komunikacji z klientem coraz częściej stosuje się voice lub chat boty zamiast człowieka. - Jednak klienci nasi i naszych klientów odczuwają, że rozmawiają ze sztuczną technologią. Jest to nieuchronny proces. Do 2025 r. 80 proc. interakcji z klientami będzie zautomatyzowane – prognozował.
Większość dzisiejszych stanowisk pracy zostanie zastąpiona nowymi. Pojawią się ciekawsze stanowiska, np. w obszarze zarządzania robotami.
- Cyberbezpieczeństwo było dla nas wyjątkowo ważnym obszarem w tym roku. Regulacja RODO, która weszła w maju, uzmysłowiła wielu przedsiębiorcom na czym polega przetwarzanie danych osobowych. Zwiększyła się świadomość na temat cyberprzestępstw w tym zakresie, bo cyberataków jest coraz więcej. Zespół CERT Orange Polska notuje dziennie 350 ataków DDoS - podał Chudy.
- Ilość danych przyrasta z każdym dniem. Przedsiębiorstwa nie są w stanie funkcjonować bez systemów business intelligence czy zaawansowanych systemów analizy danych. To się wiąże z przekazywaniem danych pomiędzy systemami. Cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem na kolejne dekady – dodał.