Telekomunikacja i IT

Fundusz inwestuje 17 mln zł w niemiecki startup

Fotorzepa, Marek Obremski
Nano Interactive, niemiecka spółka specjalizująca się w tzw. search targetingu oraz reklamie intencyjnej, pozyskała wsparcie londyńskiego funduszu Foresight. Startup zasilony został kwotą blisko 17 mln zł.

Nano Interactive, który współpracuje z ponad 500 klientami na całym świecie, w tym m.in. LOT, Lufthansą, Allianz, Lidlem, KFC, MediaMarkt, T-Mobile, czy Volkswagenem, dzięki finansowaniu inwestora zamierza zrealizować ambitne plany ekspansji międzynarodowej. Zamierza również zainwestować w polski oddział, którym pokieruje Krzysztof Silarow, pełniący dotychczas funkcję dyrektora sprzedaży i rozwoju. Nowy szef od lat związany jest z branżą reklamy internetowej, był m.in. dyrektorem wsparcia sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w Zanox. – Należymy do grona wiodących europejskich dostawców usług targetowania opartego na intencjach zakupowych w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwaniu w zakresie search targetingu. Łączna wartość tych rynków szacowana jest aktualnie na ponad pół miliarda dolarów i należą one do najszybciej rosnących segmentów rynku reklamy internetowej – mówi Silarow.

Według niego spółka w ciągu najbliższych dwunastu, osiemnastu miesięcy stanie się liderem tej branży w Polsce.

Nano Interactive posiada biura w Monachium, Hamburgu, Londynie, Paryżu, Belgradzie i Warszawie. Firma została założona w 2014 roku przez Christiana Geyera i Carla White'a, dwóch byłych dyrektorów firmy ValueClick (obecnie Conversant).

Technologii Nano polega na analizie pozyskiwanych danych search i porównywaniu ich z założeniami i celami kampanii reklamodawców. Reklama jest wyświetlana internaucie, kiedy zostają spełnione założone kryteria. System ten koncentruje się na danych „search" z wyszukiwarek, porównywarek, portali tematycznych jako głównym kryterium targetowania, co znacznie zwiększa skuteczność reklamy. Co ważne, raporty umożliwiają mierzenie wielokanałowe w czasie rzeczywistym, na poziomie słów kluczowych. – Najlepszy moment na dotarcie do użytkowników z odpowiednią reklamą to ten, kiedy aktywnie poszukują informacji, produktów lub usług – wyjaśnia Krzysztof Silarow.

Jak podkreśla szef polskiego oddziału Nano Interactive, firma opracowała sieć obejmującą 500 mln unikalnych profili i korzysta z wyników ponad pięciu miliardów wyszukiwań miesięcznie.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL