Być na fali cyfrowej rewolucji

Choć Polska jest szóstą gospodarką w Europie, to wskaźniki związane z jej cyfryzacją plasują nas w drugiej dziesiątce państw UE. Uwzględniając innowacyjność rynku, spadamy aż na 46. lokatę na świecie, a pod względem efektywności wydawania pieniędzy na innowacje zajmujemy dalekie 93. miejsce wśród 140 krajów.

Publikacja: 23.03.2016 21:00

Przedstawiciele firm: Andrzej Kozłowski z PKN Orlen, Marek Wilczewski z PZU i Rafał Kalisz z Fibrain (kolejno drugi, trzeci i czwarty od lewej), tłumaczyli, jak nowe technologie, internet rzeczy i analiza wielkich zbiorów danych, tzw. Big Data, zmieniają biznes.

Foto: Fotorzepa

Internet i nowe technologie zmieniają rzeczywistość – te słowa jak mantrę powtarzali w środę kolejni prelegenci konferencji „Rzeczpospolita cyfrowa". Debata zorganizowana przez „Rzeczpospolitą" miała pokazać, jaką pozycję w cyfrowej rewolucji może zająć Polska oraz jakie czekają nas wyzwania. A tych jest mnóstwo.

Rodzima gospodarka w dużej mierze napęd czerpie dziś bowiem z niskich kosztów pracy. To paliwo się jednak wypala. – Internet zmienia układ sił. Gospodarka oparta na kapitale i pracy zderza się z fenomenem mikrofirm działających na skalę globalną. To efekt właśnie działania internetu, który daje praktycznie nieograniczony i tani dostęp do informacji, rynków i klientów – mówi Daniel Boniecki, dyrektor w firmie doradczej McKinsey & Company.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama