Fundusz, który wycenił firmę na 80 mln zł, specjalizuje się m.in. w inwestycjach w technologie sztucznej inteligencji (AI). Zarządza aktywami w wysokości ponad 5 mld euro. - Dostrzegliśmy, że QuarticOn jest na dobrej drodze, aby skutecznie wykorzystać technologię opartą o AI do wsparcia sprzedaży w sklepach internetowych, poprawiając ich konkurencyjność. Spółka stabilnie zwiększa swoje przychody i bazę klientów, więc naturalnym dla nas było to, aby wesprzeć finansowo dalszy jej rozwój - podkreśla dr Hendrik Leber, zarządzający Acatis Investment.

QuarticOn specjalizuje się w AI, sprzedaje m.in. systemy wsparcia i personalizacji procesów sprzedaży w internecie. Jeszcze w październiku chce zadebiutować na New Connect. W polskiej firmie zapewniają, że pozyskane środki przeznaczone zostaną na ekspansję na nowe rynki i dokończenie prac nad rozwiązaniem w modelu SaaS (Software as a Service). - Naszych rozwiązań używają setki firm sprzedających w internecie. Efekty? Średni wzrost sprzedaży wspartej silnikami rekomendacji QuarticOn np. w takich e-sklepach jak Leroy Merlin, British Corner Shop, Black Red White czy Euronics to aż 12 proc. - podkreśla Paweł Wyborski, prezes i założyciel spółki.

Według niego, Acatis jako inwestor jest wyjątkowo cenny. - Dla funduszu AI jest chlebem powszednim - dodaje.

Systemy QuarticOn są wykorzystywane przez sklepy i serwisy internetowe z całego świata. - Według danych Datanyze, w Polsce QuarticOn posiada ponad 41 proc. udziału w rynku, jest także dominującym dostawcą rozwiązań do personalizacji i rekomendacji w Czechach, na Słowacji oraz w krajach bałtyckich, spółka ma biuro także w Wlk. Brytanii - wylicza Paweł Wyborski.