W podziemiach Luwru pokazuje swoje głośne inscenizowane fotografie, parafrazujące znane polskie i francuskie dzieła sztuki. Pastiszową „Bitwę pod Grunwaldem”, inspirowaną dziełem Jana Matejki, „Wolność wiodącą lud na barykady” według Delacroix, „ Siostry” nawiązujące do XVI-wiecznego obrazu szkoły Fontainebleau. I „Śniadanie na trawie” na kanwie owianego skandalem XIX-wiecznego dzieła Édouarda Maneta oraz obrazu Alaina Jacquet’a, XX-wiecznej reinterpretacji tematu.

A z prac powstałych po roku 2000 – fotomontaże ze skandalizującego cyklu „Niech sczezną mężczyźni", przedstawiające nagie kobiety pracujące w męskich zawodach. W ten sposób Łódź Kaliska odpowiada na dwa wiodące wątki w tegorocznej edycji fotofever: Francja i jej historia oraz feminizm.

Targi fotofever w Carrousel du Louvre (7-10.listopad), promujące współczesna fotografię, odbywają się po raz ósmy. Uczestniczy w nich 100 galerii i wydawnictw z 20 krajów z całego świata, pokazujących prace 250 artystów. Łódź Kaliską reprezentuje Leica 6×7 Gallery z Warszawy.

Łódź Kaliska działa nieprzerwanie od 1979 w składzie: Marek Janiak, Andrzej Kwietniewski, Adam Rzepecki, Andrzej Świetlik, Andrzej Wielogórski (Makary). Artystyczna formacja o charakterze fotomedialnym wywodzi się z tradycji konceptualizmu, eksperymentalnej fotografii i filmu. Słynie z prowokacyjnych anarchistyczno-dadaistycznych akcji i happeningów, które mają także krytyczne odniesienia do rzeczywistości. W okresie 1982-1988 roku była częścią formacji tzw. Kultury Zrzuty. Jej życie artystyczne koncentrowało się wówczas w niezależnych galeriach Łodzi, z których najważniejszy był Strych Łodzi Kaliskiej. Wtedy też jej zainteresowania skupiły się na fotografii inscenizowanej. Od 2000 grupa propaguje styl New Pop, który wykorzystuje mechanizmy reklamy i nowoczesnych elektronicznych mediów do tworzenia fotografii o różnorodnym charterze, sięgających m.in. do pop artu i dadaizmu.

Obchody 40-lecia Łódź Kaliska będzie kontynuować na wystawie najnowszych prac, zatytułowanej „Heroizm niewieści w sztuce niezwykłej artystki, znanej dotychczas jako Jan Kochanowski” w 6x7 Leica Gallery w Warszawie (otwarcie 22 listopada). Tym razem odwoła się do literatury, pokazując Jana Kochanowskiego jako… poetkę.