Reklama

Badanie: Polityka, kryzys, Covid-19. Polska oczami młodych

Za najpoważniejsze problemy w Polsce uważają wzrost cen i kosztów utrzymania, opiekę zdrowotną, stan środowiska naturalnego i zagrożenie bezrobociem. Czują się przede wszystkim Polkami i Polakami, a w prawie takim samym stopniu utożsamiają się z Europą.

Publikacja: 20.11.2020 16:22

Badanie: Polityka, kryzys, Covid-19. Polska oczami młodych

Foto: AFP

Ponad połowa zaczęła bardziej interesować się polityką wskutek pandemii koronawirusa, ale w większości są niezadowoleni z życia politycznego. Młode kobiety częściej niż mężczyźni w ich wieku uznają demokrację za najlepszy ustrój. Taki obraz młodego pokolenia w Polsce w dobie kryzysu wywołanego Covid-19 rysuje się z badań przeprowadzonych przez Instytut Spraw Publicznych wspólnie z National Democratic Institute.

„Młodzi w Europie Środkowej 2020: Polska“ to synteza poglądów ludzi w wieku od 16 do 29 lat na demokrację, sytuację polityczną w kraju, aktywność obywatelską i najważniejsze problemy dostrzegane w kraju opracowana przez Filipa Pazderskiego z ISP. Badanie przeprowadzone w lipcu tego roku jest jego drugą odsłoną. Zarówno dziś, jak i w 2018 roku podobne pytania zadano w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Prawdziwy pożar w fikcyjnym bloku
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Po rocznej przerwie Instytut Pileckiego znowu honoruje Polaków
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama