Prezydencka inicjatywa referendum konstytucyjnego - debata w redakcji „Rzeczpospolitej"
Referendum będzie pożyteczne, pod warunkiem, że nie naruszy konstytucyjnego trybu zmiany konstytucji, pytania będą zrozumiałe, a odpowiedzi uczciwie zinterpretowane i wdrożone – to wnioski z debaty nad prezydencką inicjatywą referendalną zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, otwiera debatę. Od lewej: prof. Jan Majchrowski, Uniwersytet Warszawski; Wojciech Hermeliński, przewodniczący PKW; Stanisław Trociuk, zastępca RPO; prof. Genowefa Grabowska, Wyższa Szkoła Menedżerska; moderator dyskusji Tomasz Pietryga, p.o. zastępcy red. naczelnego „Rzeczpospolitej”; red. Marek Domagalski; prof. Kamil Zaradkiewicz, dyrektor Departamentu Prawa Administracyjnego w MS; Michał Laskowski, sędzia Sądu Najwyższego
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej":
Już dwa lata temu rozpoczęliśmy debatę na temat konstytucji, której efektem była biała księga. Teraz prezydent rzuca propozycję referendum. Kluczowe pytanie jest takie, czy dzisiaj jest dobry moment na pracę nad nową konstytucją, tj. szansa na porozumienie najważniejszych sił politycznych i społecznych. A jeśli tak, to jak zbudować debatę publiczną, żeby inicjatywa prezydenta nie trafiła w próżnię.
Pozostało jeszcze 98% artykułu
Dodatkowe -10% na BLACK WEEK
Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!
Zyskujesz:
- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.
- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.
Jakość premium, wpisana w trójramienną gwiazdę, to nie tylko samochody, ale i wszystkie usługi, które ich dotyczą. W Van ProCenter – wyspecjalizowanych salonach sprzedaży i obsługi klientów samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz – wszystko zostało zaprojektowane tak, by klient mógł doświadczyć ich z najlepszej strony na każdym kroku.
Dla biznesu oznacza to ryzyko strat finansowych i utraty ciągłości działania. Dlatego kluczowy jest wzrost świadomości firm w zakresie cyberzagrożeń i korzystanie ze sprawdzonej ochrony.