Reklama

Pandemia nie uderzyła mocno w popyt na pracowników z zagranicy

Ponad 198,3 tys. zezwoleń na pracę w Polsce wydano w I półroczu tego roku obcokrajowcom. To oznacza pierwszy od kilku lat spadek, choć nie jest on duży (9 proc.), a w przypadku części państw widać zdecydowany wzrost.

Aktualizacja: 01.09.2020 10:54 Publikacja: 01.09.2020 10:41

Pandemia nie uderzyła mocno w popyt na pracowników z zagranicy

Foto: Adobe Stock

Trzy na cztery z zezwoleń na pracę wydanych w I półroczu tego roku (ponad 145 tys.) trafiło do pracowników z Ukrainy. Jednak w ich przypadku spadek był większy niż ogółem i sięgnął 11 proc. - wynika z najnowszych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Jak zwraca uwagę Krzysztof Inglot, prezes agencji zatrudnienia Personnel Service, która specjalizuje się w rekrutacji pracowników z zagranicy (głównie z Ukrainy), w danych za I półrocze przede wszystkim widać efekt pandemii i związanych z nią ograniczeń w przyjazdach pracowników z zagranicy, w tym kwarantanny, ale nie tylko. - Europa coraz bardziej otwiera się na Ukraińców, a w Niemczech czy Czechach warunki finansowe są lepsze niż w Polsce. Osobom spoza UE coraz łatwiej jest także zdobyć w tych krajach legalne zatrudnienie - przypomina Inglot.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama