fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

RZECZoBIZNESIE

#RZECZoBIZNESIE: Niemcy zapraszają polskich inwestorów

Maciej Zienkiewicz
Dzisiejszy program #RZECZoBIZNESIE prowadził Paweł Rożyński . Jego gośćmi byli: Bogusław Liberadzki, europoseł, były minister transportu i gospodarki morskiej w latach 1993-1997, Tony Housh, przewodniczący rady dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce oraz Katarzyna Sokołowska z Agencji Inwestycji i Promocji kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia

Bogusław Liberadzki, europoseł, były minister transportu i gospodarki morskiej w latach 1993-1997

O opóźnionych inwestycjach infrastrukturalnych w Polsce. Czy grozi nam utrata części unijnych środków pomocowych? Jakie konsekwencje może mieć dla naszej gospodarki ochłodzenie na linii Warszawa – Bruksela?

- W Brukseli czuje się dziwną sytuację wokół Polski - mówi Bogusław Liberadzki, europoseł, były minister transportu i gospodarki morskiej. - Tego się po Polsce nie spodziewano - dodaje. Dotychczas Polska i Polacy byli postrzegani jako bardzo proeuropejscy i prounijni.

Tony Housh, przewodniczący rady dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce

Zagrożone są negocjacje umowy Transatlantyckiego partnerstwa w dziedzinie handlu i inwestycji (TTIP). Co jest powodem? Co brak takiego porozumienia oznaczałby dla Polski? Jak wyglądają polsko-amerykańskie relacje handlowe?

Polska i Polacy nie powinni bać się TTIP - uważa Tony Housh, przewodniczący rady dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej.

Polskie firmy są w stanie konkurować z amerykańskimi przedsiębiorcami - tak przemysłowymi, produkcyjnymi, jak i usługowymi.

Katarzyna Sokołowska z Agencji Inwestycji i Promocji kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia

Niemcy szukają inwestorów w Polsce. Do tej pory było odwrotnie. Czego Polski biznes miałby tam szukać? Na jaką pomoc państwa może liczyć?

Niemcy zapraszają polskich inwestorów. Polskie firmy przestały się kojarzyć z kiepska jakością. Polskie produkty i polskie firmy są uważane za dynamiczne, kompetentne i innowacyjne.

Polskie firmy przejmują też niemieckie firmy, zyskując dostęp do rynku oraz cenne marki, które na niemieckim rynku są bardzo ważne.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA