fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Prosecco dodało gazu winom musującym

Bloomberg
Dzięki modzie na włoskie wina znów zaczęła rosnąć sprzedaż trunków z bąbelkami.

Niemal 40 proc. całorocznej sprzedaży win musujących przypada w Polsce na okres świąteczno-noworoczny, którego kulminacją jest sylwester. Sezonowość w branży jednak się zmniejsza.

– Wina musujące z roku na rok stają się coraz popularniejsze w Polsce, przecież idealne sprawdzają się w każdej sytuacji. Podawanie ich tylko na specjalne okazje to już zamierzchły mit – uważa Monika Bielka-Vescovi, dyrektor Szkoły Sommelierów w Krakowie.

Konkurencja rośnie

W efekcie, jak ocenia Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, w 2015 roku – po kilku latach stagnacji – alkohole musujące powróciły na ścieżkę wzrostu. Jednym z motorów zmian jest rosnąca popularność win z importu. Firma International Wine and Spirits Research szacuje, że w 2015 r. na trunki zagraniczne przypadało niemal 17 proc. łącznej sprzedaży win musujących w naszym kraju. Jeszcze dziesięć lat temu ich udział wynosił 8 proc.

Modne stało się szczególnie włoskie...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA