- Po pierwszym kwartale, w którym wdrażaliśmy część założeń naszej strategii BiG 2018, drugi kwartał tego roku pokazał słuszność naszego planu - komentuje Jean-Noël Reynaud, prezes Marie Brizadr Wine & Spirits (na GPW notowanej jako Sobieski). - Rozwój, który miał miejsce w pierwszej połowie 2015 roku oznacza, że możemy sprostać wyzwaniom, tym bardziej, że mamy nowe możliwości wynikające z reorganizacji struktury naszego akcjonariatu.

W 2013 roku grupa zakończał kilkuletnią walkę z wierzycielami, zamieniając dług na akcje dla nich. Pod koniec 2014 roku ogłosiła plan naprawczy, którego pełne efekty mają być widoczne w 2018 roku.

We Francji, największym rynku grupy jej sprzedaż rok do roku zmalała o 1,3 proc. Ale już w drugim kwartale widać było ożywienie - wzrost o 1,8 proc. Na tamtejszym rynku mocną pozycję nie tylko wina z sokami owocowymi pod marką Fruits and Wine i whisky William Peel. Marką numer dwa na francuskim rynku wódki jest polska wódka Sobieski.

W Polsce, rynku numer dwa, sprzedaż grupy zwiększyła się w I półroczu o 4,5 proc. Z uwzględnieniem m.in. sprzedaży Galerii Alkoholi i alkoholi do innych firm wynik rok do rok do roku wyniki sprzedażowy jest o 10,5 proc. wyższy - podaje grupa. W drugiej połowie 2015, a w szczególności w 2016 roku, powinny być widoczne pozytywne efekty wprowadzenia w Polsce marek Fruit and Wines i William Peel.