Konopny burger? Tajskie firmy szukają pomysłów na konopie

Legalizacja konopi i kannabidolu w Tajlandii może być początkiem wielomiliardowego przemysłu.

Publikacja: 12.03.2021 14:35

Konopny burger? Tajskie firmy szukają pomysłów na konopie

Foto: Adobe Stock

Tajskie firmy na wyścigi inwestują w konopie indyjskie po tym, jak Tajlandia zalegalizowała używanie konopi i kannabidolu (CBD), związku chemicznego zawartego w konopiach, który nie ma działania odurzającego. Potencjał kannabidolu próbują wykorzystać producenci z wszystkich branż.

- To doskonała okazja – twierdzi, cytowany przez Reuters, Tan Passakornatee, prezes Ichitan Group, produkującej napoje z kannabidolem.

Ichitian Group to firma, która z produkcji i sprzedaży napojów z CBD uczyniła główny element swojej strategii. Jej prezes uważa, że jest to szansa na globalna ekspansję, gdyż konopie indyjskie cieszą się popularnością nie tylko w Tajlandii, ale i na całym świecie.

Analitycy z Prohibition Partners uważają, że przemysł powiązany z konopiami może być do 2024 roku wart do 660 mln dolarów w samej Tajlandii i około 8,5 mld dolarów w całej Azji. Dla tajskich firm to szansa, gdyż Tajlandia jako pierwsza w regionie zalegalizowała konopie i kannabidol, podczas gdy np. Malezja i Singapur wciąż rozważają taki krok.

Firmy już widzą także wąskie gardła konopnego biznesu, zwłaszcza w dostawach surowców. Tajlandia zalegalizowała uprawę, ale zająć się nią mogą tylko hodowcy mający odpowiednią licencję. Kolejnym wąskim gardłem jest pozyskiwanie kannabidolu z konopi indyjskich (które zawierają go mniej niż konopie siewne).

Konopie indyjskie (które w Europie znamy głównie jako marihuanę) są od dawna używane w tajskiej medycynie tradycyjnej do łagodzenia bólu. Są stosowane także w tajskiej kuchni jako przyprawa. Tajlandia w 2018 roku zalegalizowała konopie indyjskie do użytku medycznego i badań. Popularność tej rośliny rośnie na świecie dzięki kolejnym badaniom wskazującym, że zawarte w niej substancje (zwłaszcza CBD) mogą mieć pozytywny wpływ na zdrowie.

Tajskie firmy chcą wykorzystać okazję związaną z konopiami także dlatego, że Tajlandia ma dobry klimat do uprawy tej rośliny. Firmy już teraz wprowadzają na rynek produkty kosmetyczne zawierające wyciągi kannabidolu – na zatwierdzenie przez tajskich regulatorów rynku czeka marka Smooth E, która chce oferować żele pod prysznic, szampony i pastę do zębów.

W konopie chcą inwestować także producenci żywności. Na wielu rynkach są już od dawna dostępne np. ciastka czy herbatki ziołowe z wyciągami z konopi (także ze śladowymi ilościami psychoaktywnego THC), ale pomysły producentów sięgają dalej.

- Konsumenci od razu patrzą inaczej, gdy mówię im: „To konopny burger" – powiedział Reutersowi Dan Pathomvanich, prezes NR Instant Produce.

Tajskie firmy na wyścigi inwestują w konopie indyjskie po tym, jak Tajlandia zalegalizowała używanie konopi i kannabidolu (CBD), związku chemicznego zawartego w konopiach, który nie ma działania odurzającego. Potencjał kannabidolu próbują wykorzystać producenci z wszystkich branż.

- To doskonała okazja – twierdzi, cytowany przez Reuters, Tan Passakornatee, prezes Ichitan Group, produkującej napoje z kannabidolem.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku