2019 rok nie będzie należał do udanych dla niemieckich browarów. Sprzedaż piwa w pierwszych 9 miesiącach roku spadła o 2 proc. do 7,1 mld litrów - w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku. Z danych federalnego urzędu statystycznego wynika, że 2019 rok będzie jeszcze gorszy od złego roku 2018.

Według analityków za kiepska sprzedaż piwa odpowiada brak dużych, masowych imprez sportowych, które dotychczas napędzały sprzedaż oraz starzenie się społeczeństwa. Piwo piją głównie młodsi ludzie.

W pierwszej połowie roku sprzedaż piwa w Niemczech spadła o 2,7 proc. We wrześniu sprzedaż niespodziewanie wzrosła o 5,4 proc. (o,75 mld litrów), ale za mało by nadrobić fatalne pierwsze pół roku.

Zestawienie nie obejmuje piw bezalkoholowych oraz napojów słodowych. Co 20 sprzedanie w Niemczech piwo było mieszanką tradycyjnego piwa z lemoniadą. 82 procent niemieckiego piwa trafiło na rodzimy rynek. Eksport spadł - w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 2 proc.