Reklamy McDonald’s z błędami. To nie była pomyłka

Fastfoodowy gigant reklamował się z błędami, by przypomnieć o zaburzeniu dotykającym milionów ludzi.

Aktualizacja: 09.10.2018 15:02 Publikacja: 09.10.2018 14:19

Reklamy McDonald’s z błędami. To nie była pomyłka

Foto: materiały prasowe

Niemal 20 procent światowej populacji może być w mniejszym lub większym stopniu dotknięta przez dysleksję. Wyśmiewane przez wielu zaburzenie bywa poważne i potrafi utrudnić życie dotkniętym przez nie osobom. McDonald’s z okazji Światowego Dnia Świadomości Dysleksji postanowił pokazać, że dyslektycy nie są sami.

Szwedzki oddział koncernu, we współpracy z agencją Nord DBB wykazał się empatią i swoje reklamy (oraz jadłospis) zamienił w formę, która miała uczulić na problem znacznej części społeczeństwa. Litery w menu znalazły się w losowej kolejności. Dzięki tej kampanii każdy mógł poczuć się jak dyslektyk.

Czytaj także:  Reklama McDonald’s uniewinniona. KFC miało mniej szczęścia 

- McDonald’s jest wystarczając duży, by móc coś zmienić. Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy wykorzystać naszą skalę, by pomóc pokazać problem, który dotyka wielu, a którego się nie zauważa - komentował Christoffer Rönnblad, dyrektor marketingu sieci w Szwecji.

Kampanię przeprowadzono 4 października na wszystkich elektronicznych nośnikach reklamy zewnętrznej McDonald’s w Szwecji oraz na elektronicznych jadłospisach w lokalach sieci.

Dysleksja jest zaburzeniem, które najczęściej dotyka mężczyzn. Zaburzenie ma wiele odmian – od trudności w czytaniu, poprzez trudności w pisaniu, aż po problemy z liczeniem.

Niemal 20 procent światowej populacji może być w mniejszym lub większym stopniu dotknięta przez dysleksję. Wyśmiewane przez wielu zaburzenie bywa poważne i potrafi utrudnić życie dotkniętym przez nie osobom. McDonald’s z okazji Światowego Dnia Świadomości Dysleksji postanowił pokazać, że dyslektycy nie są sami.

Szwedzki oddział koncernu, we współpracy z agencją Nord DBB wykazał się empatią i swoje reklamy (oraz jadłospis) zamienił w formę, która miała uczulić na problem znacznej części społeczeństwa. Litery w menu znalazły się w losowej kolejności. Dzięki tej kampanii każdy mógł poczuć się jak dyslektyk.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”