fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Lidl stawia na zdrową żywność?

Lidl
Nowa kampania reklamowa Lidla ma przebiegać pod hasłem „Tradycyjnie czy nowocześnie” i wykorzystywać fakt, że Polacy coraz chętniej kupują to, co zdrowe.

Z początkiem lutego 2017 roku Lidl zakończył kampanię reklamową „Dorota, Karol i goście”. Spotkała się ona z ciepłym przyjęciem i odniosła spory sukces. Nie znaczy to jednak, że Lidl rezygnuje z reklamy, bo właśnie zaczyna nową kampanię marketingową pod hasłem „Tradycyjnie czy nowocześnie”. Twarzami kampanii mają być Karol Okrasa i blogerka Daria Ładocha – Okrasa będzie kontynuował prezentowanie tradycyjnej kuchni, podczas gdy Daria Ładocha będzie pokazywała jedzenie od strony nowoczesnej i funkcjonalnej. Daria Ładocha znana jest też z książek kulinarnych „W mojej tajskiej kuchni” oraz „Gotuj zdrowo dla dzieci”.

Obie twarze kampanii reklamowej łączy fakt, że Polacy coraz bardziej interesują się nie tylko tym, za ile jedzą, ale też tym, co. Z przeprowadzonych badań (GFK Polonia 2016. Polska na Widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016) wynika, że aż 54% Polaków interesuje się produktami o udowodnionym pozytywnym wpływie na zdrowie. Ci, którzy dbają o zdrową dietę, coraz częściej wybierają produkty bez konserwantów, barwników, wzbogacone o witaminy. Zwracają też uwagę na obniżoną zawartość tłuszczu i soli. Sięgają po produkty pełnoziarniste, bez dodatku glutaminianu i z obniżoną zawartością cukru. Co trzeci Polak wybiera produkty ekologiczne, co drugi oczekuje większego ich wyboru w sklepach, a ponad jedna trzecia gotowa jest płacić więcej za ekologiczną żywność. Badania pokazują też, że jesteśmy głodni nowych doświadczeń. Aż 30% jest też ciekawych nowości. Do tego, czy jedzenie jest naturalne wagę przywiązuje już 47% ankietowanych, podczas gdy jeszcze 5 lat temu liczyło się to dla 14% badanych.

Nic więc dziwnego, że Lidl chce skorzystać z nowych trendów w odżywianiu się Polaków. Trendów, nadmieńmy, już widocznych na sklepowych półkach i wynikających zarówno z naszej większej świadomości jako konsumentów, jak i z tego, że powoli jesteśmy coraz zamożniejsi i możemy sobie pozwolić na trochę droższe produkty.

- Zdajemy sobie sprawę, że dania przyrządzane w zaciszu domowej kuchni nie mogą być już wyłącznie smaczne – mają nie tylko zaspokajać głód, ale także potrzeby wyższego rzędu. Czas odkryć zupełnie inny świat świadomego gotowania ¬¬– humusu, tofu, soków jednodniowych, koktajli z jarmużu i zdrowych przekąsek. Z drugiej strony nadal cenimy tradycyjną kuchnię i dania oraz produkty, które znamy jeszcze z dzieciństwa. Nową koncepcją zmuszamy do myślenia, jaka jest nasza kuchnia– tradycyjna czy nowoczesna? W odpowiedzi na postawione pytania pomogą dwaj ambasadorzy – dobrze nam znany Karol Okrasa i blogerka - Daria Ładocha“ – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Podobnie, jak w poprzedniej kampanii reklamowej, również teraz osią będą cotygodniowe propozycje nowych dań zestawiane z konfrontacji między tradycyjną, a nowoczesną kuchnią.

Lidl Polska bardzo ciepło podziękował też Dorocie Wellman za współpracę w kończącej się kampanii reklamowej. Kampania „Dorota, Karol i Goście” została również doceniona i nagrodzona w środowisku marketingowym – otrzymała Srebrne Effie 2016 w kategorii Retail.

Warto zauważyć, że obecność zdrowej (wegetariańskiej) żywności anonsuje ostatnio w komunikacji marketingowej jeden z mniejszych konkurentów Lidla – sieć Netto. Duży wybór takich produktów znajdziemy też w największej sieci dyskontów, Biedronce.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA