Reklama

Koronawirus: kierowcy mają jeździć wolniej. Eksperci apelują o tymczasowe ograniczenia prędkości

Naukowcy podnoszą, że niższe limity dozwolonej prędkości miałyby na początku obowiązywać jedynie w czasie epidemii. Potem staną się punktem wyjścia do dyskusji o bezpiecznej prędkości.

Aktualizacja: 09.04.2020 08:04 Publikacja: 09.04.2020 07:28

Koronawirus: kierowcy mają jeździć wolniej. Eksperci apelują o tymczasowe ograniczenia prędkości

Foto: www.sxc.hu

Eksperci apelują do szefów resortów zdrowia i infrastruktury. Chcą, przynajmniej czasowo, obniżyć prędkość w związku z zagrożeniem, jakie niesie z sobą rozprzestrzenianie się pandemii koronawirusa. W specjalnym wniosku do obu ministrów proponują: na autostradzie – 120 km/h; na dwujezdniowej drodze ekspresowej – 110 km/h; na jednojezdniowej drodze ekspresowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 90 km/h.; na pozostałych drogach poza obszarem zabudowanym – 80 km/h, a w terenie zabudowanym 50 km/h – bez względu na porę. Powód? Mniejszy ruch, mniej drobnych kolizji, ale więcej ciężkich wypadków drogowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama