Reklama
Rozwiń

Krocie na kuszenie pracownika

O ponad jedną trzecią, do 1,7 mld zł rocznie, wzrosną wydatki firm na employer branding, czyli działania wspierające ich wizerunek na rynku pracy.

Aktualizacja: 16.08.2018 21:41 Publikacja: 16.08.2018 21:00

Krocie na kuszenie pracownika

Foto: Adobe Stock

Chociaż w małych i średnich firmach roczne budżety na employer branding (EB) nie przekraczają 100 tys. zł, to duże wydają na ten cel 2–3 mln zł, nie licząc budżetów przeznaczonych na rekrutację pracowników – twierdzi Anna Macnar, prezes firmy doradczej HRM Institute, która w przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" analizie szacuje tegoroczne wydatki polskich firm na działania wizerunkowe na rynku pracy na 1,68 mld zł. To o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku, gdy rosnące trudności ze zdobyciem kandydatów do pracy wyraźnie zwiększyły liczbę pracodawców zainteresowanych employer brandingiem.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty