fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Praca

#RZECZoBIZNESIE: Sylwia Ciemińska: Pracownicy lubią dofinansowane posiłki

tv.rp.pl
Dodatkowe benefity świadczą o tym jak firma postrzega pracowników, czy będzie o nich dbać, czy nie – mówi Sylwia Ciemińska, Edenred, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Gość podkreśliła, że coraz trudniej przyciągnąć pracownika do firmy, a co ważniejsze, dużo trudniej go utrzymać, aby był zmotywowany i zaangażowany.

- Firmy starają się kusić benefitami pozapłacowymi. W Polsce najbardziej popularnym benefitem są podarunki na święta różnego rodzaju. Firmy starają się o to, żeby ten benefit był widoczny i pracownik go zauważył. Bardzo często są to karty przedpłacone – tłumaczyła Ciemińska.

Pracodawcy bardzo często mają świadczenia celowe, np. na wypoczynek. - Wówczas też przeznaczają środki bardzo często na kartach przedpłaconych, ale już wyznaczają, gdzie możemy z nich skorzystać – mówiła.

Przyznała, że dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne uznawane jest jako norma.

- Np. w branży IT świadczeniami są kraty lunchowe, co świadczy o tym, że pracodawca dba o zdrowy bilans między pracą, a tym co możemy robić poza nią - mówiła Ciemińska.

Zaznaczyła, że dodatkowe benefity świadczą o tym jak firma postrzega pracowników, czy będzie o nich dbać, czy nie.

Ważne, żeby pracownika nie zachęcić tylko na próbę, ale on musi być zachęcany cały czas. - Benefity trzeba dostosowywać do kadry. Jeżeli jedni pracownicy lubią uprawiać sport 3 razy w tygodniu, drudzy wolą w tym czasie pójść do kina czy teatru – zaznaczyła.

Zauważyła, że teraz nie badamy, co pracodawca chce dać pracownikami, tylko co pracownik chciałby otrzymać.

Prawie 50 proc. firm dofinansowuje sport. - Jednak ulubionym benefitem pracowników jest dofinansowanie posiłków. Nie owoce w pracy, które ktoś dostarcza, tylko swoboda, że możemy zapłacić za posiłek wtedy kiedy mamy na to ochotę, tam gdzie lubimy jeść - tłumaczyła Ciemińska.

Przyznała, że dodatkowe benefity zależą od branży i załogi. - Często są to świadczenia na dzieci, tzw. „ołówkowe świadczenia”. Są to różnego rodzaju dofinansowania na artykuły szkolne i biurowe – mówiła.

- Bardzo popularne jest świętowanie różnego rodzaju jubileuszy, szczególnie tam, gdzie załogi są starsze. Są to podarunki przeważnie w formie pieniężnej – dodała.

Zdarza się też dofinansowanie wypoczynku jeżeli nie ma „wczasów pod gruszą”.

Ciemińska wyjaśniła, że pracownik, który jest wypoczęty, może iść do kina czy pobiegać jest zadowolony. - Przekłada się to na jego wydajność w pracy – stwierdziła.

- Dzięki różnicowaniu benefitów i dostosowaniu do poszczególnych grup pracowników nikt nie czuje się pominięty – dodała.

Zauważyła, że dodatkowo firmy budują programy motywujące np. wewnętrzne siły sprzedaży. - Są to różnego rodzaju cykliczne konkursy. Jest to motywowanie pracowników zdrową formą rywalizacji – mówiła.

Ciemińska podkreśliła, że świadczenia pozapłacowe obniżają presję podwyżkową. - Benefity to bezpieczna forma dla pracodawcy. Jeżeli jest dobrze w firmie to benefity można zwiększać. Gdy coś pójdzie nie tak, to nie obniżając wynagrodzeń, jesteśmy w stanie modelować to benefitami – podsumowała.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA