Jak skutecznie bronić know-how firmy

Sukces przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest umiejętność śledzenia poczynań konkurencji z jednoczesnym strzeżeniem swych tajemnic. By robić to dobrze, trzeba znać przepisy i właściwie je stosować.

Publikacja: 17.04.2019 07:20

Jak skutecznie bronić know-how firmy

Foto: Adobe Stock

W prawie Unii Europejskiej definicja know-how zawarta jest w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 316/2014 z 21 marca 2014 r. ws. stosowania art. 101 ust. 3 traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień o transferze technologii. Stanowi ona, że know-how to pakiet informacji praktycznych, wynikających z doświadczenia i badań, które są niejawne, istotne oraz zidentyfikowane. Są to praktyczna wiedza lub umiejętności w zakresie technologii produkcji, technik zarządzania lub o charakterze handlowym. Polska ustawa nie definiuje wprost zakresu know-how. Dlatego to pojęcie jest opisowe, często przedstawiane jako tajemnica przedsiębiorstwa. Pojęcia te, mimo wielu cech wspólnych, nie są tożsame.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Mgłosiek: Minister sprawiedliwości powiększa bezprawie w sądach
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama