Reklama
Rozwiń
Reklama

Algorytm zwiększy zasięg elektrycznych aut

Nowy algorytm uczenia maszynowego pozwala dobrać metodę i przewidzieć żywotność baterii po zaledwie 100 cyklach ładowania. Testy zajmują mu 16 dni zamiast dwóch lat.

Publikacja: 28.02.2020 21:38

Algorytm zwiększy zasięg elektrycznych aut

Foto: Shutterstock

Przez wiele lat postęp w dziedzinie akumulatorów do pojazdów elektrycznych był ograniczony przez jedno z głównych wąskich gardeł: testy. Na każdym etapie procesu opracowywania akumulatorów nowe technologie muszą być testowane przez miesiące, a nawet lata, aby określić, czy i jak długo będą działały. Projektowanie bardzo szybko ładujących się akumulatorów jest dużym wyzwaniem, właśnie głównie dlatego, że trudno jest zapewnić im wysoką trwałość. Intensywność szybszego ładowania powoduje większe obciążenie akumulatora, co często prowadzi do szybkiego zużycia i awarii. Ponieważ bateria stanowi dużą cześć kosztu samochodu, inżynierowie muszą przeprowadzić testy wielu metod ładowania, aby znaleźć tę, która pozwoli temu zapobiec.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama